افغان موج   

دونالد ترامپ روز جمعه گفت : خیلی احمقانه هفت تریلیون دلار در خاورمیانه صرف کردیم...این موضع ترامپ بعد از قطعنامه شورای امنییت در ضدیت با انتقال پایتخت اسرائیل به اروشلیم عنوان شد...

  منظور ترامپ از خرج کردن در خاورمیانه علاوه بر مخارج داعش و ارتش رسمی آمریکا....کمکهایی است که آمریکا در منطقه برای حفظ ثبات و تعادل انجام میدهد . در قبال این کمکها مایل است حرفش خریدار داشته باشد . اتفاقا آمریکا هفت تریلون دلار را برای دلسوزی خرج نکرده و کلا کاری از موضع انسانی نمیکند . غرب یک سنت هم در جایی خرج نمیکند که منفعتی نداشته باشد . به عنوان مثال اردن سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کمک از آمریکا دریافت می کند. طاهر المصری گفت : آمریکا به عنوان خیریه به ما کمک نمی کند. اردن در ثبات منطقه نقش ایفا می کند و در این زمینه کوتاهی نکرده است.

  غرب در مجموع و به هر شکلی اهل کمک خیریه نیست . در تمام کارهایش مطابق نسخه اقتصادی خودش ، اگر سودی موقتی یا دراز مدت نباشد، تف هم کف دست کسی نمیگذارند . مشکل فردی با ترامپ و سوزان و ویکتور امثالم نیست . ولی درک هر سیاست روز ( بزرگ و کوچک ) سخت هم نیست . غرب هفت تریلون دلار را احمقانه خرج نکرد و نمیکند .غرب هفت دلار هم بی دلیل خرج نمیکند . تمام ارزش گذاری و هویتش همینجا ریشه دارد . پول....اگر جایی خرج میکند حتما سود دارد و اگر جایی سودی باشد حتما خرج میکند.

  تمام شاهرگهای اقتصاد جهانی را تحت کنترل در آورده و حالا با هرکسی بازی خودش را میکند قانون وضع میکند ، قانون نقض میکند... پول را برای همین بازی ها خرج میکند و از همین بازیها پول در میآورد ... انسانها سرسوزنی برایش مهم نیستند که در این بازیها چه به سرشان میآید.

  چارلز داروین، نظریه‌ «فرگشت»، به معنای درخت حیات شاخص .... نظریات فروید به عنوان علم انسان شناسی .. آلودگی هوای تهران روز ۲۹ و ۳۰ آذر ماه به بالاترین میزان خود در سال جاری رسید. عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفته بود در کوتاه مدت نمی‌توان مشکل آلودگی هوا در کلان‌شهرهای ایران را برطرف کرد و در بلند مدت با این حکومت اسلامی فقط مشکلات مردم و جامعه جهانی و داخلی بیشتر میشود .

 

توفان فیلیپین با 200 کشته....کشته های تیانمن 10 هزار نفر....نور مرموز در آسمان کالیفرنیا، موشک کمپانی اسپیس اکس بود...و انبوهی تیترهای دیگرکه میبینم ولی بی حوصله ام . مثل کودکی که با تعدادی اسباب بازی سرگرم و مشغول است و یهویی مامان یا بابا برای یاد دادن درسهایی زندگی اسباب بازیها را میگیرن و مثل یه قانون مقدس کل تعادل طرف را به هم میزنند . کودک ابتدا مستاصل است و بعد خیلی فکرها به سرش میزند ... من از فردا و روند اوضاع اطلاعی ندارم شاید همه چیز همینطور ادامه پیدا کند و من هم مثل بقیه راهی قبرستان شوم و شاید های دیگر.....ولی قانونهای دست نوشته خود انسان اگر کمی انعطاف نداشته باشد باید رید توش....

در آستانه سال نوی میلادی 2018 و نوئل بعضی وقتا یادشون میره که تبریک را چگونه میگن ؟ قانون مینویسند و برای رعایت و احترام به همان قانون راحت آدما را به شکلهای مختلف شکنجه و قربانی میکنن . دوستی دارم که هندی کپ است یعنی معلول است . معلول جسمی یا معلول ذهنی البته تفاوتهای ظاهری دارد . برای معلول ذهنی سنگ تمام میگذارند چون ظاهرش دیده میشود و خوشایند نیست . ولی معلول ذهنی ظاهرش معمولی و سالم است پس قانون برایش کمی فرق میکند . به این دوست معلول ذهنی گفته اند که از سال 2018 میلادی به خاطر معلولیت ذهنی باید ماهی 225 فرانک جریمه بدهی...کف کردم . من از سیستم موجود در ایران تعجب نمیکنم که با آدما چه میکنن . اونا فقط حفظ ظاهر بلد نیستن . قانون برای حفظ نظم خیلی خوب و مثبت است ولی مجری قانون به عنوان نماینده دولت حتما باید مجرب و کاربلد باشد.

 



 

 



اسماعیل هوشیار
24.12.2017

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید