سلیمان کبیر نوری
درین جا می خوانید:
- توافقنامه دوحه، یعنی توافقنامه ی ادامه جنگ و تاراج
- تعریف ابزاری به نام " هیآت طالبان قطر"!
- طرح حکومت موقت، پیش زمینه و نیرنگی برای استقرار حاکمیت امارتی- طالبانی
- نیاز مبرم به یک تفاهم و معامله ی جدی و مستقیم با جانب پاکستان
-همه افسران و سربازان ضد طالبان در پولیس و اردوی ملی سربریده میشوند
-موضعگیری ماموران تازه کار اداره ی جو بایدن نسبت به اوضاع افغانستان
- زلمی خلیلزاد و کارنامه های ضد بشری وی در افغانستان
- صدور حکم قتل عام هزاره ها در سال 1997 از جانب ملا محمد عمر ( سند و مدرک بسیار معتبر).
- هدایت تازه از کویته: هزاره و شیعه را بزنید" بکشید "( سند و مدرک تازه)
محمد عالم افتخار
عزیزان وقوف دارند که کمینه دو سه هفته پیش جسارتی به خرج داده و طرح ایجاد یک علم نوین بشری به نام و بر مصداق «فوسیل شناسی» فرهنگی را عرضه داشتم. در برخ نتیجه گیری طرحواره یاد شده با فرنام «ضرورت شدید بشریت به علم «فوسیل شناسی»ی فرهنگی» آمده بود که:
"...شاید واژه های فوسیل و سنگواره برای (پدیده های مُرده و تحجر کرده و مومیایی شده) فرهنگ بشری؛ مقداری جنبه مجاز و استعاره داشته باشد ولی با دقت شائیسته میتوان دریافت که فوسیل و سنگواره حقیقی عالم؛ یکسره بی زیان و سودمند و آموزنده و توثیق کنننده (حقایق تاریخ و تکامل) می باشند؛ فوسیل ها و سنگواره های فرهنگ بشری شاید برای دانش محض مفیدیت هایی داشته باشند؛ اما برای عامه خلق و برای نیکی و عدالت و برادری و برابری و شایستگی و زیبایی .... یکسره فاجعه و تباهی میباشند.
فروغ فرّخزاد؛ خطربازِ بلندپرواز ، مهشاد شهبازی
بنا بر دیدگاه فیلسوف تاریخ، هِیدن وایت، «روایتهای تاریخنویسان از گذشته، برساختههایی داستانمانند است؛ به سخن دیگر، هر داستاننویسی موضوعات و شخصیتها و رویدادهای معینی را برای بازگویی برمیگزیند یا در کانون توجه قرار میدهد و به طریق اولی موضوعات یا شخصیتها یا رویدادهای معینی را حذف میکند یا به حاشیه میراند و کماهمیت جلوه میدهد. تاریخنویسان مدعیاند که صرفاً “حقایق مسلم تاریخی” را گزارش یا بازسازی میکنند، اما روایت کردن رویدادهای تاریخ را نباید مترادف بازگوییِ “حقایق مسلم” قلمداد کرد.
ارسالی: سلیمان کبیر نوری
چکیده:
بررسـی زبـان اهمیت ویژهای در مطالعات اجتماعی و تاریخی دارد و پدیدهای جدا از دیگر پدیدههای جامعهی تمدنی نیست همانگونه که محیط طبیعی باعث تفاوت و تنوع در نوع کلمات عینی و محسوس میشود. سطح تمدنی و اجتماعی محیط انسانی نیز باعت تمایزکلمات ذهنی و مفهومی میشود. انتقال معانی و مفاهیم بدون زبان غیر ممکن است.زبان خود نشانه وجود و ابزار ورود به حوزه تمدنی و همچنین بستری برای انتقال آن میباشد.
مقالات دیگر...
- ویدیوی ۸۸۳ شفیع عیار ( مختار لشکری گرداننده موفق برنامه های تلویزیونی از کشور فرار کرد )
- یک سخنور دینی در مقام تحقق اساسی ترین «سنت پیامبر»
- بلوچهای نیمروز در کلاس تدریس به زبان بلوچی
- ویدیوی ۸۸۱ شفیع عیار ( دو قاضی زن را کی کشت؟ غنی یا طالب )
- روابط چین و طالبان از گذشته تاکنون
- ویدیوی ۸۸۰ شفیع عیار ( آیا واکسین کرونا حلال است یا حرام )
- نظری؛ بر نظر طاهره خدانظر؛ در «مجاهدین...کافر»
- خون ریزی در افغانستان؛ بایست ادامه یابد!
- بلبل عشق و طرب
- ویدیوی ۸۷۷ شفیع عیار ( یک کبوتر من مُرد جگرم خون شد. صد عسکر غنی کشته شد اما خبر نشد )