تا کی از جور تو ای طالب نادان گویم
شعر و صد تبصره ازظلم فراوان گویم
خندق خون تو با ابر سیاهی از غرب
که شود پر همه از خون عزیزان گویم
محمد عالم افتخار
«فقه و حوزه قرن هفتمی به درد قرن 21 نمیخورد!»
«فهم قرآن؛ ثابت نیست؛ متغییر و زمانبند است»(آیت الله سید کمال حیدری)
459-shafie ayar
ارسالی: سلیمان کبیر نوری
شده دوزخ همین دنیا نباشد حاجت فردا
که روز محشر وعقبی شده درملک ما بر پا
به هرجا آتش جنگست فساد و فتنه و رنگست
یکی در کین و نیرنگست دیگر درسوز و واویلا
چکیده: آزادی علمی بدین معناست که اعضای جامعه علمی به صورت فردی یا جمعی در پیگیری، توسعه و انتقال دانش، به طرق مختلف آزاد باشند. آزادی علمی به معنای اخص کلمه، تنها در دوره جدید تاریخ دانشگاه و طی سدههای نوزده و بیست کم و بیش در جوامع آزاد دنیا به صورت نهادینه درآمد؛ اما در این دوره نیز حریم آزادی علمی دانشگاهیان در معرض تجاوز اَشکال مختلف قدرت و خشونت بود؛ برای نمونه میتوان به مصائب تعداد زیادی از دانشوران در دوران حاکمیت نازیها در آلمان، فاشیستها در ایتالیا و حتی در دوره مک کارتیسم در یکی از لیبرالترین جوامع (یعنی ایالات متحده) در نیمه قرن بیستم اشاره کرد. بدین ترتیب، چالش برای صیانت از آزادی علمی، چالشی تمام نشدنی است. اعلامیه جهانی حقوق بشر (در سال ۱۹۴۸) و بیانیههایی همچون بیانیه لیما (در سال ۱۹۸۸) و تلاش انجمنهای آزادیخواه دانشگاهی در جامعه کنونی ایالات متحده در برابر مک کارتیسم جدید (پدید آمده به دنبال حادثه ۱۱
مقالات دیگر...
- قصابان کابل
- ویدیوی 458 شفیع عیار ( قتل عام هزاره ها جریان دارد )
- کوتاه سخنی در بارهٔ انابت ایماق...
- دسیسه های مرگبار زیر شعار های دیموکراسی و حقوق بشر ادامه دارد
- ویدیوی ۴۵۶ شفیع عیار ( مردم ما در جاجی میدان مقابل پاکستان )
- صفحۀ خونین تاریخ
- ایل فرزندی ( شرح مختصر)
- فلسفۀ آشتی و بخشش
- ویدیوی ۴۵۴ شفیع عیار ( احمدولی مسعود )
- برگرفته از کتاب