افغان موج   

شما فردی هستید که کاملا نگاه تان به آینده است و همواره به فکر آینده هستید و به همین دلیل کمتر در لحظه حال زندگی می کنید. فرقی نمی کند در چه سنی هستید، شما مدام به فکر برنامه ریزی برای آینده هستید. تغییر به نظر شما خیلی هم بد نیست، حتی بسیاری اوقات از تغییرات استقبال می کنید. وقتی برای آینده برنامه ریزی می کنید، هیجان زده می شوید که چه فرصت های بی نظیری قرار است برایتان اتفاق بیفتد.

شما به تکنولوژی جدید علاقمندید و دوست دارید همگام با پیشرفت های جهان گام بردارید و از دنیا عقب نمانید. امروز علم و تکنولوژی با چنان سرعتی پیشرفت می کند و هر روز وسایل و اختراعات جدیدی وارد بازار می شوند که بیشتر ما هر قدر که تلاش کنیم باز هم به آن نمی رسیدم؛ پس اگر روزی متوجه شدید که علی رغم تمام تلاش هایتان از برخی وسایل جدید یا یافته های علمی غافل مانده اید نباید ناامید و نگران شوید.

ناامید نشوید اگر می بینید که کامپیوتر یا گوشی موبایلی که شش ماه پیش خریده اید، امروز دیگر جدیدترین مدل نیست. اعتقاد شما این است که هرگز نباید عقب بمانید و زندگی تان باید همواره رو به جلو باشد و پیشرفت کند.

امتیاز 25 تا 39
تجربیات و خاطرت گذشته، امروز ما را ساخته اند. این تجربیات به ما قدرت می دهند که بتوانیم امروز زندگی کنیم و آینده مان را بسازیم. امتیاز شما نشان می دهد که به آینده می نگرید و برای آینده برنامه ریزی می کنید، بدتان نمی آید که دانش کافی در زمینه علم و تکنولوژی جدید داشته باشید اما در عین حال به گذشته و خاطره ها نیز علاقه مندید.

شما در وضعیت خوب و متعادلی قرار دارید. از تغییر نمی ترسید، از چالش های جدید استقبال کرده و گرچه در رأس افراد آگاه از علم و تکنولوژی روز نیستید اما سعی می کنید در حد معمول خود را به روز نگه دارید. به آینده دید مثبتی دارید اما نوستالژی و خاطرات گذشته نیز جایگاه ارزشمندی برای شما دارند.

امتیاز کمتر از 25
شما در برابر تغییرات به شدت مقاومت می کنید، از سرعت بالای تغییرات دنیای امروزی راضی نیستید و دوست دارید در همین منطقه امنی که برای خود ساخته اید، باقی بمانید. شما به تکنولوژی های جدید چندان علاقمند نیستید. شاید یکی از دلایل آن این باشد که خودتان نمی خواهید یا نمی توانید با آن همگام شوید. شما به گذشته علاقه بیشتری دارید و احساساتی هستید. وقتی با تغییر بزرگی در زندگی مواجه می شوید، بیشتر از هر زمان دیگری به گذشته خود می چسبید. خیلی کم اتفاق می افتد که باور و عقاید اصلی خود را تغییر دهید و در ضمن دوست ندارید به نتایج مثبتی که تغییر کردن برایتان به ارمغان می آورد، توجه کنید.

به یاد داشته باشید هیچ وقت برای یاد گرفتن دیر نیست. ما هیچ وقت آنقدر پیر نمی شویم که یادگرفتن برای مان دیر شود. چه بخواهید و چه نخواهید، علم و تکنولوژی با سرعت پیشرفت می کند. هدف همه تغییرات بهتر کردن زندگی ماست و اگر بخواهیم از آن فرار کنیم فقط خود را از اثرات مثبت و مواهب پیشرفت ها محروم می کنیم.

محسن طیبی

منبع: آینده نگر