وضیعت اسفبارکودکان جنگزده وعذاب کشیده افغانستان درطی یک سال حاکمیت«امارت سیاه وتحجرگرای تالبی»
به این مناسبت قبل ازهمه به اسناد پذیرفته جهانی مراجعه وبخشی ازاصل های مندرج«کنوانسیون حقوق کودک»مصوب نومبر سال ۱۹۸۹سازمان ملل راکه کشور های عضو، متعهد به تطبیق آن نیز میباشند، شریک می سازم .
لطفن با دقت تمام به خوانش گرفته ودرمقایسه با وضیعت فاجعه بارکودکان میهن به داوری بنشینید که این کودکان لااقل ازچند درسد حقوق پیشبینی شده در کنوانسیون متذکره ،بهره مند شده اند؟؟؟
این خواهرانِ ما پرسش هایی را در پیامگیر مطرح کرده بودند که متأسفانه نسبتِ فراموشی دیرتر پاسخ دادم. این پاسخ ها به خصوص در موردِ ارجحیتِ برتری شهدای مقاومت در پنجشیر و اندراب ها و تخارستان و کاپیسا و شمالی و قره باغ و همهی کشور بودند. پاسخ های شرعی به این پرسش ها فقط میتوانستند در قرآنِکریم جستوجو شوند و در احادیثِ نبوی «ص».
مهسا امینی ، دختری ۲۲ ساله از کردستان با مانتویی گشاد و بلند مادرش و روسری سه متری بر سرش ، همراه خانواده برای دید و بازدید از فامیل خود به تهران میرود. زمانی که به تهران میرسد همراه برادر خود روی سنگفرشهای پیادهرو تهران قدم میزند ناگاه موتر گشت ارشاد میرسد و کنار آنها توقف میکند و چند مامور زن و مرد از موتر پیاده شده و از مهسای غریب در شهر پرسان میکنند چرا مقداری از موی جلو سرت از زیر چادر سه متری نمایان است؟!
قسمت اول
شیخ محی الدین ابن عربی در کتاب فصوص در باب شهود کامل این چنین " زن" و " مرد" را تعبیر و تعریف میکند: زن در مظهریت خدا کاملتر از مرد است ؛ زیرا مرد فقط مظهر قبول و انفعال است چون مخلوق حق است ولی زن گذشته از آنکه مظهر قبول و انفعال الهی است، مظهر فعل و تاثیر الهی نیز هست ؛ جدا از مجذوب بودن ، کان محبت بخشیده شده از خداوند است پس مرد را محب میسازد و این تصرف و تاثیر ، نموداری از فاعلیت خداست .