افغان موج   

بیمه نامه !

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

فرمانده پلیس تهران اعلام کرد در حوادث عاشورا کسی کشته نشده است ! خب که چی ؟ !

چند ساعت بعد نیروی انتظامی رژیم اسلام کشته شدن 5 نفر را تایید کرد ! بازم که چی ؟

وزارت خارجه فرانسه بیانیه داد و اعلام کرد 8 نفر کشته شده اند و خواستار یک راه حل سیاسی شد ! قدیما از آب گل آلود ماهی میگرفتند ولی حالا مد شده تا در آب گل آلود دنبال نهنگ بگردند ! 

مردم ایران امروز جنبش یا قیام و یا انقلاب خودشان را مهر بیمه زدند . آنقدر محکم و قوی بود که همه را به عکس العمل واداشت . وقتی جمعییت میلیونی فریاد میزند : توپ ، تانک ، مسلسل ...دیگر اثر ندارد و در عمل هم ثابت میکند! این همان بیمه نامه جنبش است . 

طبعا هیچ انسانی از خون و زجر و شکنجه عزیزی ، نه دلشاد میشود و نه میتواند بی تفاوت باشد . آن جمعییت میلیونی که امروز تارو پود نظام اسلام را در هم پیچید . آن جوانان و زنان و مردان و همگانی که عزم جزمشان را هر بار و در هر فرصتی محکمتر و مصممتر نشان میدهد وقتی به خیابان میآید برای چانه زدن بر سر جانش نمیآید !

بنابراین مهم نیست که چند نفر ؟ 5 یا 8 یا 800 یا 8000.....! اما مهم است تا همه این پیام محکم و قوی را دریافت کنند . آب از سر رژیم گذشته است . نه توان فکر کردن دارد و نه توان بازگشت به عقب ! پس به زعم خودشان تنها راه سرکوب است . و چنین جنبشی وقتی بیمه نامه اش مهر میخورد سرکوب فقط بر سرعتش خواهد افزود ! 

عکسهای مخابره شده و تصاویر ارسالی از تهران نیاز به هیچ توضیح و تفسیری ندارد . بنا به اعتراف خیلی از تحلیلگران این عاشورا به مراتب سنگین تر از آخرین عاشورای زمان شاه بود ! عده ایی پیش بینی کرده بودند که با فوت منتظری جنبش دچار سکته خفیفی خواهد شد ! و چه ساده و حتی ابله ؛ که فکر میکنند چنین جنبشی به بند ناف افراد و اشخاص بسته شده است ! این یک جنبش سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، تاریخی و رنسانسی ریشه دار است . جنبشی با یک تاریخ حداقل صد ساله ، که به دلیل بافت سیاسی ، فرهنگی جامعه ایران بارها و بارها به بیراهه کشانده شد . امروز خوشبختانه جامعه ایران به آن حد از بلوغ رسیده است و در عمل نشان داد که از افراد و ایدئولوژیها عبور کرده است و این همان بیمه نامه جنبش است ! 

من احساس غرور میکنم . نه به خاطر اینکه ایرانی هستم و در ایران چنین تلاطمی در جریان است . بلکه به خاطر اینکه انسانم و از دیدن تمام صحنه های انسانی و غرور آفرین میلیونها انسان در سرزمینی به نام ایران احساس بودن میکنم و دلیلی برای بودن !

امروز روزی بود که فقط مردم در صحنه بودند با دست خالی اما مصمم . پیامشان جدی بود . به همه پیام دادند از غرب تا شرق تا اپوزسیون و تا رهبران سبز کذایی که وقت نداشتند با مردم باشند ! گقته بودم بلوغ جامعه را جدی بگیرید مردم در هر فرصتی میدانند چقدر ، چطور و کجا حرف بزنند و کار خودشان را پیش ببرند ؟ 

و رژیم اسلام بعد از این عاشورا ، اگر از پس امروز برایش فردایی باشد ...ناگزیر خواهد شد تا قبل از ریشه کن شدن انقلابی و در فرصت بعدی قاطعانه پاسداران را با سلاح سنگین وارد کند یعنی آخرین حماقت ! و یا دست به کار حیله و نیرنگی سیاسی شود یعنی انجام مذاکره ایی با تمام طرفهای داخلی رژیم ! همان پیامی که امروز وزارت خارجه فرانسه هم داد ! 

حتی اگر موفق شوند باز هم موقتی است. جنبش به سطحی از شعور و درایت رسیده تا به سادگی 50 سال پیش فریب بازیهای کهنه اسلام را نخورد ! تغییر در تقدیر است و جنبش مردم ایران امروز ثابت کرد که بیشتر از همه قدرت انتخاب دارد !

خانمها ، آقایان ، غربیها ، شرقی ها ، احزاب ، سازمانها ، سبزها ، قرمزها و همگان ...این جنبش جدی است . از اول هم جدی بود . اشکال کار این بود که بقیه غیر جدی بودند. جدی باشید، جدی شوید ، چون منطق تکامل و تاریخ و حرکت انسان با هیچکس شوخی ندارد !

Image

من که از این جدیت و بلوغ جنبش ، علیرغم تمام سختی ها و قیمتی که تا به امروز داده است بسیار مغرور و لبریزم !

این تازه از نتایج سحر است

باش تا صبح دولتش بدمد ! 

اسماعیل هوشیار

ششم دی 1388

ژنو