افغان موج   

رفقای همرزم و دوستان عزیز!

ندای پرچم ارگان نشراتی کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان ( حزب زحمتکشان افغانستان )نامه ای از رفیق مسعود صدیقی یک تن از اعضای جناح پرچم "ح. د. خ. ا. " به دست آورده که دارای محتویات قابل تعمق و نیاز زمان برای فرزندان صدیق ح د خ ا میباشد، که بر اساس تقاضای رفیق مسعود صدیقی آن را به نشر می سپاریم.

شما را به مطالعه نامهٔ سر گشادهٔ رفیق موصوف که حاوی پیشنهادات و نظریات قابل توجهٔ است، دعوت می نماییم:

رفقای نهایت گرامی درود ها نثار شماباد!

نویسنده: مسعود صدیقی

اینجانب بنا بر احساس مسولیت و عذاب وجدان که از مدت اضافه از سه دهه مرا می آزارد خواستم نظریات و پیشنهادات خود را منحیث یک عضو وفادار به آرمان‌های والای انسانی حزب دموکراتیک خلق افغانستان حضور شما رفقای گرامی پیشکش نمایم.

رفقای اعضای بیروی اجرائیه شورای اروپایی حزب آبادی افغانستان:

قبل از ارائه نظریات و پیشنهادات خویش میخواهم یک بیت شاعر را خدمت شما رفقا بخوانش بگیرم و آن اینکه:

به هر رنگی که خواهی جامه میپوش

من از طرز خرامت میشناسم.

رفقای عزیز و گرامی  !

با گذشت بیش از سه دهه البته بعد از کودتای درون حزبی ( پلینوم هجدهم ) در داخل ح د خ ا یک سلسله بی اعتمادی ها، ناباوری ها، ایجاد فراکسیون ها و انشعابات در بین اعضای ح د خ ا شاخه پرچم بوجود آمد که باتاسف بعد از فروپاشی نظام جمهوری دموکراتیک افغانستان بر اثر توطئه گورباچف اعضای صادق ح د خ ا در بی سرنوشتی و بلاتکلیفی قرار گرفتند.

نا گفته نباید گذاشت که هر حزب و جریان سیاسی پیروزی ها و در قبال خویش شکست ها را تجربه نموده و می‌نمایند اما آن شکست ها باعث تفرقه و بی اعتمادی در بین اعضای آن حزب نگردیده بلکه بخاطر کسب قدرت سیاسی با همان اندیشه و مفکوره به مبارزات خویش ادامه داده و می‌دهند که ما در این مورد مثال های خوبی را در نقاط مختلف جهان داشته و داریم و یکی از نمونه های بارز این مبارزات را از احزاب چپگرای نیکاراگوئه و برازیل نام برد که با وجود توطئه های امپریالیزم جهانخوار آمریکا به شکست مواجه شدند و حتی رهبران شان به زندان ها افتیدند اما مردمان شان با همان آرمان و اندیشه دست از مبارزات برنداشته و توانستند مجدداً پیروزی را از آن خویش نمایند.  اما با کمال تاسف ما در مجموع اعضای ح د خ ا بعد از سقوط نظام جمهوری دموکراتیک افغانستان نتوانستیم و یا نخواستیم ابتکار عمل را که زمینه خوبی برای احیای مجدد ح د خ ا در خارج قبل از بسیار بی اعتمادی های بوجود آمده مساعد بود در دست گرفته و مطابق برنامه عمل حزب که تحت قیادت زنده یاد رفیق کارمل عزیز و بزرگوار هسته گذاری شده بود آن راه و رویش را ادامه داده و منحیث یک حزب نیرومند ، منسجم و یکپارچه در جمله دیگر احزاب اپوزیسیون سیاسی در کشور عرض اندام نمائیم . در حالیکه از برکت همین حزب دموکراتیک خلق افغانستان هر کدام ما صاحب نام و نشان شده و در جامعه منحیث افراد مطرح حکمروایی داشتیم.

رفقا ما نباید از گرفتن و گذاشتن نام پرافتخار ح د خ ا هراس داشته باشیم، بلکه با بسیار افتخار و سربلندی از نام حزب و مکتب فکری زنده یاد رفیق کارمل بزرگ حراست و پشتیبانی نمائیم و بخاطر نگهداشتن آرمان‌های والای انسانی حزب از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزیم.

بناً با در نظرداشت اوضاع و احوال نابسامان کنونی در کشور عزیز مان افغانستان که استعمار و استثمار عملاً بالای مردم مظلوم و بی دفاع ما حاکم گردیده است بخاطر نجات وطن و نجات میلیونها انسان بی دفاع آن سرزمین که چشم امید شان متوجه ما اعضای صادق و وفادار ح د خ ا بوده و میباشد پیشنهاد مینمایم که:

صرف نظر از گذاشتن اسمای این حزب و یا آن حزب که تابحال هیچ دردی مردم ما را دوا نکرده و نخواهد نمود باید ما همه متفقاً دست به دست هم داده در خنثی نمودن پلانهای شوم و رذیلانه امپریالیزم جهانخوار آمریکا که ما را به جزایر تکه و پارچه نموده در احیای مجدد ح د خ ا که ریشه تاریخی در بین توده های وسیع کشور عزیز مان افغانستان داشته و دارد و بخاطر نگهداشتن آرمان‌های والا و انسانی زنده یاد رفیق کارمل بزرگ که رهبر محبوب القلوب مردم افغانستان بوده و است یکبار دیگر تجدید پیمان نموده و تحت نام ح د خ ا دور هم جمع شده تا باشد کار وسیع را در بین تماماً اقشار مختلف جامعه و به خصوص در بین اعضای صادق و وفادار به آرمان‌های والای انسانی حزب که بنا بر هر عوامل و ملحوظاتی فکری از همدیگر دوری اختیار نموده اند آغاز نمائیم و با تشکیل احزاب مختلف به نام های مختلف که ریشه تاریخی در کشور عزیز مان افغانستان نداشته و ندارد و باعث مغشوش شدن ذهنیت در بین اقشار مختلف جامعه میگردد جداً پرهیز نمائیم.

 

     این بود نظریات و پیشنهادات من که منحیث یک عضو صادق و وفادار به آرمان‌های والای انسانی ح د خ ا و مکتب فکری زنده یاد رفیق کارمل عزیز و بزرگوار خدمت شما رفقا پیشکش نمودم امیدوارم که در جهت ایجاد وحدت و یکپارچگی بدور یک حزب نیرومند ( ح د خ ا ) و نگهداشتن آرمان‌های والا و انسانی زنده یاد رفیق کارمل بزرگ اقدام نموده و از خودخواهی ها و جاه طلبی ها که باعث تضعیف و پارچه شدن بیشتر رفقا میگردد جداً پرهیز نمائیم.

به پیش بسوی ایجاد وحدت و یکپارچگی تماماً احزاب خورد و کوچک بدور یک حزب واحد و نیرومند در کشور عزیز مان افغانستان.

با دورد های فراوان".

 

رفقای عزیز، پرچمداران و رزمنده گان وفادار به حزب دموکراتیک خلق افغانستان.

ندای رفیق مسعود، بغض و صدای خفه شده در گلوی هزاران فرزند صدیق و رزمنده راستین حزب دموکراتیک خلق افغانستان میباشد که بنابر عدول از اصول و پرنسیپ های پذیرفته شده در احزاب مترقی، در پیوند به دوام و بقای قانونی احزاب بعد از تسلیمی قدرت به مُخالفان نظامی و سیاسی، صورت گرفته است.

کج اندیشی ها و کجروی ها، تعلُل و به تعویق انداختن ها، غفلت و بی تفاوتی کادر های دست اول حزب، قبل از همه به مقامات بلند پایه حزب در ارگان های مختلف سیاسی بر میگردد. با تاسف این همه تعلل و سهل انگاری در مورد حزب دموکراتیک خلق افغانستان صورت گرفته است.

چهره هایی از رهبری سیاسی بجا مانده از حزب و بلند پایه گان آن، یا نه خواستند و یا هم در اثر فعالیت فرکسیون ها و امراض کودکانه که در فروپاشی حزب نقش فعال داشتند نتوانستند هیچ گامی در سمت احیای ح د خ ا بردارند. این حلقات نه تنها به از سر گیری فعالیت مجدد حزب در داخل و خارج کشور علاقه نشان ندادند، بلکه در برابر احیای مجدد آن بار ها سنگ اندازی کرده اند. این مسله امروز بکلی افشا و  روشن شده است.

ایجاد و هسته گذاری گروه ها و سازمان های انفرادی جدید و جداگانه سیاسی از بدنه حزب، واگذاری از سر گیری فعالیت های منسجم سیاسی به آینده ، بلند نگه داشتن شعار های عوام فریبانهٔ غرض فعالیت های جدید سیاسی و متنوع، زیر نام و عناوین جدید، و هم ایجاد ائتلاف های ناپایدار و موقتی متشکل از کادر ها و فعالین حزب، همه و همه افسانه های غم انگیزی اند که پرچمدارانحزب را در طی نزدیک به چهار دهه همرایی کرده است.

در طی این مدت اعضای وفادار به حزب دموکراتیک خلق افغانستان را در گروه ها و سازمان جدا شده از بدنه همان حزب مصروف ساختند ولی تا کنون هیچ یک از آنان نتوانستند کاری را در داخل و خارج از کشور به پیش ببرند.

کمیتهٔ مؤسس حوزه های احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان همه شرایط را غرض بسیج و از سر گیری فعالیت مجدد همه اعضای حزب در زیر یک چتر فراهم کرده است و این پیام خویش را در فراخوان که در ندای پرچم قابل دسترس میباشد به اطلاع همه گروه ها، اعضا، هواه خواهان و علاقه مندان حزب رسانده است.

ما یقین کامل داریم که یگانه راه اصولی، سالم و مثبت دوام مبارزات صادقانه و وطنپرستان احیای حزب دموکراتیک خلق افغانستان با اصول و پرنسیپ های حزب زحمتکشان افغانستان می باشد.

ندای ما به حکم زمان و ضرورت تاریخ به همه همرزمانِ ما:

بگذارید، تا فرزندان وفادار به آرمان های والای حزب در بسیج و تجمع مجدد همه اعضای حزب موفق به دریافت راه حل مناسب و قابل قبول سیاسی برای همه به خاطر آیندهٔ گردان سیاسی خویش در داخل و خارج از کشور گردند.

به پیش در راه بسیج مجدد همه رفقا بدور یک گردان رزمنده و ساختار واحد حزب دموکراتیک خلق افغانستان با تاریخ بیش از نیم قرن مبارزات پُر افتخار وطن پرستانه آن.

ندای پرچم

ارسالی: سلیمان کبیر نوری