افغان موج   

Image 

گور خونین شهیدان به تو آواز دهد       شعله یی را که  فروزان شده خاموش مکن

ما به امــید  وفای تو  گذشتیم  زجان       دوستان را مبر  از  یاد و  فراموش مکن

 نمایندگان سازمانهای مترفی و برخی از مردم کشورطی مراسم خاصی روز پنجم میزان از شانزدهمین سالروز شهادت رییس جمهور فقید و بنیانگذار مصالحه و آشتی ملی افغانستان داکتر نجیب الله در تالار کابل ننداری شهر کابل تجلیل به عمل آوردند.

در مراسم  بعد از آنکه چند آییه یی مبارک از قرآن عظیم الشان تلاوت گردید، پیام  فتانه نجیب خانم شهید داکتر نجیب الله  در رابطه به خوانش گرفته شد.

 

در پیام  وحدت ملی مردم افغانستان در راه ارامی و سعادت خلق رنجور کشور و نجات مردم افغانستان از بحران موجوده تاکید بعمل آمد و در قسمتی از ان یاد آوری شده است:" افغانها باید ازفرصت های به میان آمده درافغانستان بیشترین سود را ببرند و نگذارند دشمنان شان بیشتراز این کشورشان را ویران کنند."

در این محفل تعدای از نمایندگان ولایات و نواحی شهر کابل  به نمایندگی  صحبت های مبسوط وتحلیلی نموده کارنامه های ماندگار از شهید راه آزادی ،وطنپرستی را به بررسی گرفته   بسیج اعضای تمام احزاب همسو و وطن را در امر ادامه و بسر رسانیدن مرام دموکراتیک خلق  که خواست همه احزاب مترقی  است و رفا و سعادت مردم و شگوفایی کشور را  آرزو نمودند.

در اخیر اشتراک کنندگان به  کادرهای محلی حزب وظیفه سپردند که با بسیج کردن مردم و تمام ثشر همسو در راه خدمتگذاری به مردم و وطن تلاش ورزند و در وحدت تمام احزاب مترقی کار دلسوزانه نمایند و حزب محبوب شانرا به یک حزب همگانی قوی و نیرو مند تبدیل کنند.

 هکذا دذ محفل فیصله گردید که این روز نامیمون بخاطر تقبیح گروه تاریک اندیش طالب همه ساله تجلیل گردد و به شهدای سراسر کشور که از هر گروه و مردمی که استند رحمت و درود فرستاده شود.

در این محفل اشخاص محترم چه حزبی و غیر حزبی اشتراک ورزیدند و کشور بد نام و همسایه ی نا میمون پاکستان را سخت به نکوهش گرفتند.

طبق گزارش خبرنگار ما از شهر کابل :اگر چه ازسالروز شهادت این شهید گرامی رسمآ تجلیل بعمل نیامد، ولی در هر در و دیوار، محل،گذر و وسایل نقلیه فوتو و نقل قول ها از مرحوم داکتر نجیب الله دیده میشد.

امان معاشر،خبرنگار آزاد