افغان موج   

جنگ سوریه از ژانویه ۲۰۱۱شروع شد ، که مربوط به تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است . این جنگ وارد سال پنجم میشود . سوریه به خرابه تبدیل شده و آمار تلفات میلیونی هم نیازی به تکرار ندارد . طرفهای ریز و درشت درگیر جنگ به شدت مشغول مذاکره هستند . نوئل 2016 فرا رسید ! ولی جنگ ادامه دارد....

آنها دلایل قوی استراتژیک و اقتصادی خودشان را دارند که چرا لیبی را یک ماهه جمعش میکنند اما در سوریه جنگ ادامه دارد . آنها فقط و به شدت تلاش میکنند که این آتش خاموش نشود . انواع کنفرانسهای مطبوع با سرویسهای متفاوت و متنوع . هتلهای درجه یک با غذاهای مقوی و سفارشی ، شراب ناب ، دسرهای هوشمند ، و خانم هم میارن . برای خانمهای شرکت کننده در کنفرانسها و نشستها....یه نره خر تمیز میارن . ولی جنگ ادامه دارد....

نشست صلح وین شماره یک ، وین دوم ، نیویورک سوم ، نیویورک چهارم ، امام زاده داوود پنجم ، اکبرآباد ششم ، ریاض هفتم..... تابستان و زمستان و همه هم مشغول هستند ! ولی جنگ ادامه دارد !

جنگ گفتنی نیست ، تابلوی نقاشی هم نیست . جنگ یک واقعییت است ، انسانهای قربانی هم واقعی هستند . انسان هم تشکیل شده از انبوهی گوشت و خون و عصب ... فقط باید در وسطش باشی تا درکش کنی ، آنها هنوز و هر روز مذاکره میکنند و جنگ ادامه دارد ! صحنه کمی آشنا شد . جنگ ویتنام از سال ۱۹۵۵تا ۱۹۷۵....

خبرنگار معروف ایتالیایی اوریانا فالاچی ، سالها تحقیق و سفر و مصاحبه کرد . از مسکو تا واشینگتن تا شمال و جنوب ویتنام تا پاریس....و نهایتا گزارشی نوشت که من خلاصه اش را بازنویسی میکنم : در مورد جنگ ویتنام هیچکس و هیچکس به فکر پایان جنگ نیست همه طرفها مشغول حساب و کتاب استراتژیک خودشان هستند . این جنگ حدود ۴میلیون کشته بر جای گذاشت که 60 هزار نفر آن را سربازان آمریکایی تشکیل داده بودند . زمین جنگ عوض شد ، ولی حماقت در عراق و خاورمیانه و سوریه ادامه دارد . همه آنها با تمام توانشان میکوشند تا این بزرگترین حماقت بشر تداوم یابد ! آنها این حماقت را حق خودشان میدانند و لشگر بی تفاوتها که نوئل جنگی را هم جشن میگیرند . آوارگی، گرسنگی و نبود امکانات بهداشتی و درمانی در کنار سوء استفاده از کودکان برای مقاصد نظامی بخشی از فاجعه ای بود که کودکان جنگ با آن دست به گریبان هستند .

 

جنگ ادامه دارد . مدتی پیش درپاریس کنفرانسی تشکیل شد جهت نجات کره زمین ! خُب مادرقحبه ها مگه مریضید که اول خراب میکنید ، بعد میخواهی درستش کنی ! اونوقت میگن چرا بی ادبی ؟ مگه میذارن !

دور دیگری از مذاکرات بین‌المللی برای پایان دادن به بحران سوریه قرار است امروز (جمعه) در نیویورک به ریاست جان کری، وزیر خارجه آمریکا، برگزار شود....جنگ ادامه دارد. بابا نوئلهای جنگی برای کودکان ، سلاخی و تجاوز را کادو میدهند !


اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای موارد نقض حقوق‌بشر در ایران و کره‌شمالی را محکوم کردند.محکومیتی که تهران و پیونگ‌یانگ در موارد مشابه همواره آن را زیر سوال برده و رد کرده‌اند....جنگ ادامه دارد .


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نامه‌ای به کمیته روابط خارجی سنا گفت ایران بطور "شفاف" و "قابل تایید" تعهدات خود را طبق توافق اجرا می‌کند و مناسب است "تعلیق تحریم‌ها" آغاز شود. جنگ ادامه دارد .

پوتین در جواب یک روزنامه‌نگار که پرسید آیا قدرت سومی پشت ماجرای سرنگونی سوخو نهفته بود، گفت اگر منظور یک تبانی است من چیزی نمی‌دانم. این که مثلا بمب افکن ما را بزنند تا مثلا بخشی از عراق را اشغال کنند، برای ما روشن نیست : «ما نمی‌دانیم که آیا از نظر ‌آمریکایی‌ها ضرورتی دارد که ترک‌ها یک جای آنها را بلیسند یا نه…»


  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اسماعیل هوشیار

18.12.2015