افغان موج   

کوبانی در آغاز برای خیلی ها نام و آوازی غریبه بود . اما به دلیل مقاومت تحسین برانگیزش ، این روزها تبدیل به فریادی جهانی شده است . معمولا "بعضی" تیترهای خبری را نمیفهمم . ولی حس عجیبی میدهند . یک ائتلاف جهانی با 36 کشور به نام مقابله با داعش تشکیل دادند تا کوبانی را سلاخی کنند !؟ در یک معرکه چند ضلعی خاورمیانه ، ناگهان کوبانی گُر گرفت و شعله کشید ؟ منظورم معنی پازل سیاسی این معرکه چند ضلعی است . اما تحسین مقاومتش نیازی به درک و شعور ندارد . میخواهند کوبانی را گوشت لای چرخ و قربانی کنند . جنبش کوبانی با پایه های اجتماعی قوی ، در منطقه تبدیل به سمبُلی شده که خیلی ها را در بالا و سطح دولتها آزار میدهد . کوبانی یک تاریخی پشت سرش دارد که برای دولتها تجربه اش خوشایند نیست. پس ظاهرا عزمشان را جزم کرده اند که از ریشه و با ریشه بزنندش، اما کوبانی در پس یک قتل عام هم زنده میماند . نقش سازنده و یا مخرب هر جریان و دولتی در این تراژدی کوبانی ثبت خواهد شد و ماندگار در حافظه تاریخ و انسان! پایان خونین کوبانی مثل کاشتن یک نطفه انفجاری در دل زمین است .

تا لحظه نوشتن این مطلب گزارشات حاکی ست ، اعضای گروه حکومت اسلامی یا همان داعش یک سوم شهر کوبانی در شمال سوریه و در مرز این کشور با ترکیه را اشغال کردند. فرمانده کوبانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته است که همچنان درگیری‌های سنگین خیابانی بین اعضای داعش و مدافعان کوبانی ادامه دارد . به گفته منابع کردی در بخش ترکیه هم مرز با سوریه ، نیروهای داعش کنترل دادگاه، ستاد های پلیس و ساختمان اصلی شهرداری را در دست گرفته اند. انور مسلم، رئیس شورای شهر کوبانی می گوید داعش نیمی از شهر، ازجمله ستادهای نیروهای دفاعی کوبانی را تصرف کرده است.سازمان ملل متحد می‌گوید تنها تعداد اندکی از ساکنین کوبانی در این شهر باقی مانده‌اند، این در حالیست که جنگ‌جویان در داخل کوبانی می‌گویند در صورت پیروزی اعضای داعش «قتل‌عام» رخ خواهد داد .

در قتل‌عام سربرنیتسا در شرق بوسنی، نزدیک ۸۰۰۰نفر با هجوم نیروهای صرب تحت فرماندهی راتکو ملادیچ کشته شدند . این در حالی بود که این شهر کوچک جزو مناطق امن و تحت حفاظت سازمان ملل قرار داشت . این قتل‌عام در ژوئن ۱۹۹۵انجام گرفت ، مهیب‌ترین جنایت جنگی در اروپا شناخته می‌شود . نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ، ترکیه را به کمک فوری به آوارگان کوبانی فراخواند. د میستورا، ظهر جمعه ۱۰اکتبر در ژنو از ترکیه خواست اجازه عبور هزاران نفر کرد کوبانی از مرز را بدهد . او گفت صدها نفر از سکنه کوبانی هم در محاصره داعش گیر افتاده و در معرض یک قتل‌عام قرار دارند . د میستورا نقشه کوبانی را به خبرنگاران نشان داد و کانون حملات هوایی و مواضع شبه‌نظامیان در آن را ترسیم کرد. او از ترکیه خواست برای پیشگیری از بروز یک سربنتیسای دیگر، به یاری کردهای کوبانی بشتابد. دمیستورا گفت: «سربنیتسا را به یاد دارید؟ ما هرگز آن را فراموش نمی‌کنیم و احتمالا هیچگاه نیز خودمان را به خاطر آن نخواهیم بخشید . »

هفته دیگر مذاکرات غرب و حکومت اسلامی در وین ادامه پیدا میکند . جان كري، كاترين اشتون و محمد جواد ظريف هفته آينده گردخواهند آمد . انتظار مي‌رود دور ديگري ازمذاكرات اتمي به فاصله كوتاهي پس از آن آغاز شود . عراقچی از همین حالا وعده تمدید مذاکرات را داده است ! هفت هفته براي رسيدن به يك توافق جامع فرصت دارند . عدم موفقيت مي‌تواند به اين معني باشد كه كل اين روند از هم بپاشد. رهبر کره شمالی به غیبت رفته است . افشاى راز دفن جسد بن لادن توسط رئيس سابق "سيا"( یعنی مخاطب رو تا این اندازه احمق فرض کردن یا واقعا همینطوره ؟ ) بنا به خبری هم از لینک حکومت اسلامی ایران ، 3 عضو دیگر شورای مجاهدین در ماه گذشته استعفاء کردند که البته مجاهدین این خبر را با سکوت مطلق رد کردند . اما به جایش در جلسه نیمدایره شورایشان برای استعفاء از شورایشان شرط جدید تصویب کردند !

تیترهای خبری کم نیستند اما بعضی قابل فهم نیستند . دراوج شاهکارهای داعش و بقیه شاخه های مسلمین در سراسر جهان ،مجاهدین مسعود رجوی هم به میدان آمدند تا ثابت کنند اعمال داعش ، اسلام واقعی یا انقلابی نیست و داعش ادامه همان ولایت فقیه است . آخوندی به نام جلال گنجه ای که سابقا از شاگردان خمینی بوده است ، و لباس تئوریسین اسلام انقلابی دستگاه رهبر عقیدتی را پوشیده است ، وارد شد تا ثابت کند اسلام خوب هم داریم .

پرسش اول: آيا احكام شرعي و فقهي مورد بحث، احكام الهي اسلام هست؟ منظور از اين پرسش بطور خلاصه اين است كه: هيچ شكي وجود ندارد كه اين احكام شرعي فقهي با همين تدوين و پايه ها و روش استدلالي، هرگز در صدر اسلام وجود نداشته و اينها حاصل كارهاي كساني در قرنهاي بعدي است كه –به هر نيت يا سوء نيت- علم فقه و اصول فقه را تأسيس كرده اند.

http://www.aftabkaran.com/maghale.php?id=4320

چنین استدلالی و منطقی اگر به زمین سیاست قرار است ربط پیدا کند که آدرس اشتباه است . اگرهم دلایل دیگر دارد که زمانش سپری شده است . ساده ترین سوال از این نماینده رهبرعقیدتی و از نماینده ولی فقیه حاکم درتهران و از نماینده داعش و بقیه نماینده های 700 شاخه اسلام این است که استدلال منطقی چیست و کجاست ؟ من مخاطب ساده همین امروز میخواهم ایمان بیاورم و مسلمان شوم معیار انتخاب درست کدام شاخه اسلام است و آیا اساسا هر تفاوتی میان شاخه های مختلف اسلام به منافع مشخصی گره میخورد و ذات اسلام خوب و بد یکی است ؟ تمام این نماینده های مذکور جبرا بقیه را به اشکال مختلف و خونین طرد و نفی خواهند کرد ، به جز خودشان البته !

داعش سر میبُرد و درقرآن انبوهی آیه های مختلف قتل وغارت و حقوق اسلامی زنان ( تجاوز ) و باقی ماجراها وجود دارد . در آیه 24 سوره نسا خداوند فرموده زن اسیر حتی اگر شوهر داشته باشد برای مرد مسلمان حلال است . در قرآن آیات متشابه دارند و محکمات ! آیات متشابه را امام زمان یا همان ولی فقیه حاکم میتواند بنا به مصالح جامعه مسلمین تبیین و تغییر دهد . و محکمات تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست . و حالا فقط 2 سوال مانده است . مشتبهات و محکمات قرآن یا اسلام چیست ؟ و کدام امام زمان یا ولایت فقیه صلاحییت اصلاح قرآن را دارد !؟ پیدا کنید یک راس مسلمان واقعی را....!

اینکه جامعه ایران مسلمان است ، دلیلی بر سلامتش نیست . درمجموع جامعه ایرانی پروسه عجیبی از نظر سیاسی داشته و دارد . سرکوب اسلامی توسط خمینی در آغاز حاکمیتش و شروع جنگ مسلحانه عاشورایی توسط آن یکی اسلام نتیجه همین عجایب هفتصد گانه است . ولی از نظر علمی و تکاملی انسان ، شروع جنگ مسلحانه ظاهرا اجتناب ناپذیر بود ! و این به خوبی و بدی انواع اسلامها ربطی نداشت . جامعه مسلمان ایرانی درتمام سطوح و زمینه ها شعور پرهیز از جنگ و فرهنگ دیالوگ را نداشت . چنین عدم بلوغی به همین ژن معیوب اسلام و عاشورا مرتبط است . این نقص ذهنی و فرهنگ بلاهت آشکار ، هیچوقت و تا همیشه قابل دفاع نیست . در مقام هر دفاع خوب یا بدی ، پیش زمینه و بعدش و یا در حین دفاع ، مدافع مربوطه جبرا و نهایتا باید اذعان کند که وحشی ترین نیروی تاریخ معاصر ، در زمین سیاست انقلابی هم میشوند ! جامعه مسلمان ایران بعد از پروسه و تجربه خونین نیم قرن گذشته حکومت اسلامی در ایران ، در ورای اسلامش ، قاطعانه از فقه و شریعت و شمایل آخوند متنفراست . مطمئن باشید !

آه.... ما که خواستيم زمين را برای مهربانی مُهيا کنيم....خود نتوانستيم مهربان باشيم .
اما شما آیندگان اگر روزی رسيديد ، که انسان، ياور انسان بود....
در باره ما....با رأفت و مهربانی داوری کنيد
."
«برتولت برشت»

( چون ما در زمانه ای بودیم و زیستیم که داعش را به کوبانی ترجیح داد !! )

 

 

 

 

اسماعیل هوشیار

10.10.2014

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

     www.tipf.info

 

 

...........................................................................

 


رسول خدا فرموده «من بدّل دینه فاقتلوه» شخصی که دینش را تغییر داد باید کشت...

سوره توبه آیه 123: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلِيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ.

 -1ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است!

سوره محمد آيه 4: فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاء اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ.

چون با کافران روبرو شديد، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکنديد، اسيرشان کنيد و سخت ببنديد. آنگاه يا به منت آزاد کنيد یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پايان آيد. و اين است حکم خدا. و اگر خدا ميخواست از آنان انتقام ميگرفت، ولی خواست تا شمارا به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده اند اعمالشان را باطل نميکند.


سوره انفال آیه 39 صفحه 182: وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّه فَإِنِ انتَهَوْاْ فَإِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ .

با آنان نبرد کنيد تا ديگر فتنه ای نباشد و دين همه دين خدا گردد پس اگر باز ايستادند ، خدا کردارشان را می بيند.


سوره احزاب آیه 61 صفحه 427: مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا.

اینان لعنت شدگانند. هرجا یافته شوند باید دستگیر گردندو به سختی کشته شوند. …


سوره مائده آیه 33: إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ.

سزاى كسانى كه با [دوستداران] خدا و پيامبر او مى‏جنگند و در زمين به فساد مى‏كوشند جز اين نيست كه كشته شوند يا بر دار آويخته گردند يا دست و پايشان در خلاف جهت‏ يكديگر بريده شود يا از آن سرزمين تبعيد گردند اين رسوايى آنان در دنياست و در آخرت عذابى بزرگ خواهند داشت. 

سوره مائده آیه 38: وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَيْدِيَهُمَا جَزَاء بِمَا كَسَبَا نَكَالاً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ.

و مرد و زن دزد را به سزاى آنچه كرده ‏اند دستشان را به عنوان كيفرى از جانب خدا ببريد و خداوند توانا و حكيم است.


سوره التوبه آیه 28 صفحه 192: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلاَ يَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَـذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ.

ای کسانی که ایمان آورده اید، مشرکان نجسند و از سال بعد نباید به مسجد الحرام نزدیک شوند، و اگر از بینوایی میترسید، خدا اگر بخواهد به فضل خوش بی نیازتان خواهد کرد. زیرا خدا دانا و حکیم است.
                                 

سوره التوبه آیه 29 صفحه 192: قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ.

کسانی را از اهل کتاب که به خدا و روز قیامت ایمان نمی آورند و چیزهایی را که خدا و پیامبرش حرام کرده است بر خود حرام نمیکنند و دین حق را نمیپذیرند بکشید، تا آنگاه که به دست خود در عین مذلت جزیه بدهند.…


سوره النساء (زنان) آیه 89 صفحه 93: وَدُّواْ لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُواْ فَتَكُونُونَ سَوَاء فَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ أَوْلِيَاء حَتَّىَ يُهَاجِرُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ وَجَدتَّمُوهُمْ وَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ وَلِيًّا وَلاَ نَصِيرًا.

دوست دارند همچنان که خود به راه کفر میروند شما نیز کافر شوید تا برابر گردید. پس با هیچ یک از آنان دوستی مکنید تا آنگاه که در راه خدا مهاجرت کنند. و اگر سر باز زدند در هرجا که آنها را بیابید بگیرید و بکشید و هیچ یک از آنها را به دوستی و یاری برمگزینید.…


سوره الانفال (غنایم جنگی) آیه 12 صفحه 179: إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلآئِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُواْ الرَّعْبَ فَاضْرِبُواْ فَوْقَ الأَعْنَاقِ وَاضْرِبُواْ مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ.

و آنگاه را که پروردگارت به فرشتگان وحی کرد: من با شمایم. شما مومنان را به پایداری وادارید. من در دلهای کافران بیم خواهم افکند. بر گردنهایشان بزنید و انگشتانشان را قطع کنید.


سورهُ توبه آیه 5 صفحه 188: فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ.

پس چون ماههاي حرام به سر آمد آنگاه مشركان را هر جا يافتيد به قتل رسانيد. و آنها را دستگير و محاصره كنيد . و هر سو در كمين آنها باشيد. چنانچه توبه كردند و نماز به پاي داشتند و زكات دادند پس از آنها دست بداريد. كه خدا آمرزنده و مهربان است.


سوره توبه آیه 12 صفحه 189: وَإِن نَّكَثُواْ أَيْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُواْ فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُواْ أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ.

اگر پس از بستن پیمان، سوگند خود شکستند و در دین شما طعن زدند، با پیشوایان کفر قتال کنید که ایشان را رسم سوگند نگه داشتن نیست، باشد که از کردار خود باز ایستند.…


سوره بقره) آیه 191 صفحه 31: وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَلاَ تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذَلِكَ جَزَاء الْكَافِرِينَ.

هرجا که آنها را بیابید بکشید و از آنجا که شما را رانده اند، برانیدشان، که فتنه از قتل بدتر است. و در مسجد الحرام با آنها مجنگید مگر آنکه با شما بجنگند. و چون با شما جنگیدند بکشیدشان که این است پاداش کافران....

 


این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید