افغان موج   

برای کشتی های بی حرکت موج ها تصمیم می گیرند .... بی عرضه کمی هم خودت پارو بزن....
سرعت وقایع سیاسی در خاورمیانه بالاست . در کنارش ، منشور حقوق شهروندی از طرف حسن روحانی رئیس جمهور ولایت فقیه مطرح شد . اجبارا صحنه را باز هم مروری کنیم !

حقوق شهروندی چیست ؟ یعنی شهروندان هر کجای زمین حق انتخاب دارند . اگر سیستم حاکم این حق را مالانده است باز هم شهروندان حق انتخاب دارند تا میز چیده شده را چپ کنند...ولی اگر شهروندان هیچ کاری نکنند و فقط نظاره گر باشند، آنوقت موجهای هوشمند برایشان تصمیم میگیرند !

قتل عام یا هولاکاست حلب....ترور مردم عادی در بازار کریسمس آلمان با کامیون....ترور سفیر روسیه در آنکارا....انفجار مقر حزب دموکرات....و باقی انفجارات دقیقا ریشه در همین بی حرکتی خود مردم است . مردمی که یادشان رفته وقایع خونین سوریه از کجا و چرا شروع شد ؟ چرا خاورمیانه زمین بازی خون برای همان موجهای هوشمند شده است ؟ چرا لیبی و قذافی 40 روزه تکلیفش مشخص شد و سوریه و حکومت اسلامی ایران هنوز ادامه دارند ؟ روشنفکران وطنی هم یادشان رفته که تمامی وقایع امروز ادامه و استمرار همان سیاستهای دیروز غرب است .... آن ته کلاسی ها لواشک کوفت میکنند و دنبال مقصر اصلی میگردند....

آنچه که حسن روحانی تحت عنوان حقوق شهروندی مطرح میکند بخشی از همین تراژدی کُمدی است . زندانهای حکومت اسلامی و قوانین شرع و قصاص با همین منشور مشروعییت دارند ! یک بخشی مشغول بحث و پُلمیک راجع به اتفاقات هستند ! در قرن پیش پدیده ای به نام چپ وجود داشت که بزرگشان عمل میکرد و بحث و جدل راجع به این عملکرد طبیعی بود ! حالا مادرعمل کننده ای نیست پدرهم فقط میچپاند و بازماندگان همان چپ یا تراژدی قرن پیش با ورژن کُمدی هنوز بحث میکنند که مقصر اصلی کیست ؟ نقش منفی یا مخرب فقط مربوط آمریکا ست و یا فقط پوتین !؟ "سوسیال امپریالیسم" چند بخش و حرف است ؟ ترور مردم عادی در بازار کریسمس بد است، ترور سفیر روسیه بهتر است....برای پیدا کردن مسیر و راهی جدید لاجرم باید گذشته را به توپ بست ! همان گذشته که در زمان خودش خوب بود ولی امروز اسمش ارتجاع است و به درد شرایط امروز نمیخورد و فقط راه بند است !


وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، فتح‌الله گولن را مسئول ترور سفیر روسیه دانست....

زیر سایه این حجم از آی کیوی سیاسی ، حسن روحانی حق دارد از منشور حقوق اسلامی دفاع کند ! در آستانه انتخابات حکومت اسلامی ایران طرح حقوق شهروندی از طرف حسن روحانی البته جنبه تبلیغاتی و طنز مطلق دارد . ارباب بی مروت و بازیگران اصلی هم به ریش ساکنان خاورمیانه میخندند ! این خنده حتما در بی تحرکی کشتی ها کاملا منطقی است و دلیلی محکم...!

شهروند از نظر منشور حسن روحانی و حکام اسلامی کیست یا چیست ؟ هر جنبنده ای در کره زمین که به ولایت فقیه التزام عشقی داشته و نظام و قانون اساسی را قلبا و اسلام را قالبا قبول داشته باشد ، ترجیحا نر یا ذکور باشد ، در کلاسهای قرآن کون شاگردان بگذارد ، اختلاس را فقط برای رضایت خدا بکنند ، خوردن ، پوشیدن ، ریدن ، کردن و تمام حرکاتش مطابق با شرع و قرآن باشد...یک شهروند مسلمان کره زمین محسوب میشود ، که حقوق خوبی بهش میدهیم . کون لق بقیه مردم....

 

 

 

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
اسماعیل هوشیار

22.12.2016