افغان موج   

محمد جواد ظريف با گله ای70نفره براي بستن قراردادهاي اقتصادي به سوئد رفت .تطاهرات عظيم اعتراضیبر عليه حضورشان در سوئدانجام شد..... و من در فکر بودم که ظریف کجا نرفت و با کی قرارداد نبست و کجای این داستان آدم را شگفت زده میکند ؟

راستش من هم معترضم ولی متعجب نیستم . صحنه جالبی نیست ولی همین است . در دوران پسابرجامی هستیم که هراعتراضی آزاد است ولی تاثیری عملی در زمین سیاست ندارد . زمین سیاست از بالا مهندسی میشود.مهندسی از بالاهم یعنی همین صحنه . وقتی عنصرکوبنده اجتماعی به هر دلیلی ساکت و نظاره گر است و جریانات سیاسی هم در در بن بستی کودکانه دست و پا میزنند ، در بالا با خیال راحت مهندسی خودشان را میکنند . وقتی در پائین برای دانالد ترامپ کف میکنند ، از بالا داعش با خیال راحت خلق میشود ، درپائین کارگران را مثل دوران برده داری به شلاق میبندند و از بالا برای برده داران عقب مانده فرش سرخ استقبال پهن میشود ، در بالا تمامی سیستمها در کنار هم و با هم هستند و در پائین همه علیه هم هستند چون دید سیاسی درستی ندارد . در بالا فقط منافع مشخص زمین سیاست را شخم میزند و در پائین مشتی جاهل هنوز در حال بازی با ادبیات" خودی وغیر خودی " هستند . اشعار و ادبیات زیبا کم نیست چیزی که کم است شعور سیاسی است .

به نوشته بی بی سی  در یکی از اسناد سیا حکایت شده که نیم قرن پیش یکی از علمای قم که در شمال تهران در حبس خانگی بوده، به دور از چشمان تیزبین ساواک ، با آمریکا تماس می‌گیرد . آیت‌الله از مراجع بزرگ آن زمان ایران نبود ولی شدیدتر از همه آنها "انقلاب سفید" شاه را می کوبید برنامه اصلاحات اقتصادی - اجتماعی بحث برانگیزی که به زن ایرانی حق رأی داد و زمین‌های بسیاری از فئودال‌ها را بین رعیت‌ها تقسیم کرد. مخالفان شاه، اصلاحاتش را ترفندی عوام‌فریبانه می‌خواندند . آیت‌الله، اما، فریاد می‌زد که اسلام در خطر است. او عید نوروز ۱۳۴۱را عزای ملی اعلام کرد چون "دستگاه جابر در نظر دارد تساوی حقوق زن و مرد را تصویب و اجرا کند."

اسم این موجود خمینی بود یعنی همان کسی که در گوادلوپ مهندسی شد تا بحران اقتصادی غرب وتضاد با شوروی سابق مهار شود . خمینی یحتمل با معجزه شتر از نجف به زیر نور افکنهای پاریس نرفت.... بعدها با ایرفرانس رفت تهران و روی شانه های مردم نشست در ماه و ایران را به خون و چاه نشاند . حکایت برجام وسفرهای متعدد ظریف و دفاع نوه خمینی از قتل عامهای دوران بابا بزرگش ... و باقی صحنه های موجود استمرار همان خط است ، با ورژنی و شکلی جدید در 40 سال بعد ! 


خمینی شخصا در نجف پیام داد : "شما خواهید دید که ما با آمریکایی‌ها هیچ دشمنی خاصی نداریم و شما خواهید دید که جمهوری اسلامی که مبتنی بر فلسفه و قوانین اسلامی است چیزی به غیر از (حکومتی) بشردوست نخواهد بود و به آرمان صلح و آرامش تمام بشریت کمک خواهد کرد."....اما بعدها که حاکم شدند سیستم اسلامی ولایت فقیه شبی 200 نفر را اعدام میکرد و با افتخار در روزنامه ها چاپ میکرد ! دوران پسابرجام یعنی علی خمینی، برادر حسن خمینی و نوه خمینی سه‌شنبه شب در مراسم بیست و هفتمین سالگرد پدربزرگش در مدرسه فیضیه قم، از اعدام زندانیان سیاسی در دهه شصت دفاع کرد و گفت : "امروز یک عده ای برای منافقین دل می سوزانند که چرا اعدام کردید ؟

با امثال مصطفی پور محمدی شروع کردن دردولت اعتدال و استمرارجنایت و اعدام و قصاص و دفاع از قتل عامها وشلاق کش کردن کارگران و بستن سالنهای موسیقی و طراحی لباس....حلقه وصل محکمی برای دوران پسابرجام نیست . این همان حلقه ضعیف کل این مسیر است که غرب را هنوز شکاک نگه داشته است . موضع ضعف یعنی تمام حرکات و اعمال سرکوب در داخل که حکومت ولایت تا حالا پیش برده است . سفرهای مختلف در ترانزیت دیپلماسی از هر دو طرف ، پوشش دادن به همین ضعف است تا شاید موتور استحاله با کمی هُل دادن طرف غربی بالاخره روشن شود .

علی خامنه ای با عصبانییت اسناد برقراری ارتباط آیت‌الله خمینی با آمریکا را 'جعلی' خواند. یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم گفت : به رغم این که ایران تاکنون به توافق هسته‌ای باقدرت‌های جهانی پایبند بوده است اما این توافق هنوز «شکننده» است....خلاصه که حواستون جفت باشه !

 

اسماعیل هوشیار

04.06.2016

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید