افغان موج   

رفع ممنوعییت از رانندگی زنان عربستان تا مجوز صدور فتوا برای زنان در عربستان و در ادامه ورود به ورزشگاهها و رفع ممنوعییت سفر بدون اجازه همسر ، موسیقی ام کلثوم در تلویزیون عربستان ....قدمهایی که از طرف حاکمان عربستان برداشته شده که به نظرم نکته دارد .

به نوشته بی بی سیدر جریان مذاکرات هسته‌ای که عربستان خطر ایران را عمده کرده بود اوباما خطاب به کشور‌های عرب منطقه و به خصوص عربستان گفت که خطر داخلی که شما را تهدید می‌کند به مراتب بزرگتر از خطر ایران است . "مردم ... منزوی ، و با واقعیت‌ها بیگانه‌اند، جوانان بیکارند و ایدئولوژی رسمی، مخرب و و تهی از معناست... و این اعتقاد وجود دارد که برای ابراز نارضایی‌های سیاسی هیچ راهی وجود ندارد...


زمانی که بهار موسوم به عرب توسط غرب استارت خورد برای چیده مان نظم نوین در خاورمیانه جدید....تقریبا تمامی جغرافیای خاورمیانه را پوشاند به جزعربستان . این به معنی نادیده گرفتن نبود . حاکمان عرب به خوبی متوجل شدند که غرب روی سر آنها هم خواهد آمد و اینگونه است که بهار عرب در ابتذال بادهای پاییز سرگردان میشود . پس حاکمان شبه جزیره عربستان با دست خودشان شروع کردند . موضوع زنان در عربستان از بقیه نقاط عقب افتاده جهان بدتر است . جایگاه زنان در حاکمییت پادشاهی عرب حتی به اندازه حیوان هم نیست . مبنای همه این محدودیت‌ها نگاه و عینک جاهلانه دین وشرع است . محدودیت‌هایی که موجب شده عربستان سعودی در جدول شاخص شکاف جنسیتی (که مجمع جهانی اقتصاد تهیه می‌کند) عملا بدترین کشور دنیا باشد. (در جدول سال ۲۰۱۶ فقط یمن و سوریه پایین‌تر از عربستان بودند که هر دو درگیر جنگ‌اند). 

درعربستان زنان به دلیل سرکوب تاریخی مضاعف اساسا وارد مسیر تجدد نشدند و هنوز چنین ظرفیتی ندارند . مواردی مثل آزادی صدور فتوا جنبه عملی ندارد ولی جنبه تبلیغاتی خوبی در جنگ هژمونی بین عربستان و حکومت اسلامی ایران دارد . زنان جغرافیای عربستان زمان لازم دارند تا خودشان را در جامعه سیاسی و عقب مانده پادشاهی عرب پیدا کنند . مهمتر از قانون صدور فتوا هم داده شود آنها توان استفاده از آن را ندارند پس تهدیدی برای وضع هیچ قانونی نیستند . مجوز صدور فتوا وحتی بقیه قدمها هم زنان عربستان را در حالت سردرگمی قرار داده است ، چرا که به آنها از کودکی آموزش میدهند هیچ حقی ندارند . اما قدمها و شکستن این دگم و انجماد اجتماعی راه و مسیری جدید را برای زنان باز میکند .
 

زنان تحت حاکمییت حکومت اسلامی ایران دارای ظرفییت های بالایی در زمینه های مختلف هستند به همین دلیل از کوچکترین روزنه ها توان  استفاده بهینه دارند. زنان جغرافیای ایران در نیمه راه تجدد به حکم نشست گوادلوپ بازماندند و توسط شیعه به قرون وسطی هدایت شدند . در حکومت اسلامی زنان در هر حرکتی تهدیدی سیاسی اجتماعی جدی برای حکومت اسلامی ایران هستند ....پس زنان پشت درب ورزشگاهها و حضانت فرزندان ، سهم ارثیه نیمه و حق طلاق ... مانده اند . البته در قمه زنی و زنجیر زنی و رای دادن و صیغه شدن ،خیلی آزادند !

پلیس در ایالت نوادای آمریکا در تلاش است انگیزه تیراندازی خونین یکشنبه شب در شهر لاس وگاس که حداقل ۵۹ کشته و ۵۲۷ زخمی به جا گذاشت را کشف کند.استیون پداک، ۶۴ ساله، از طبقه سی و دوم هتل "مندلی بی" به روی شرکت کنندگان در یک کنسرت موسیقی در آن سوی بلوار لاس وگاس آتش گشود.پلیس در اتاق او در هتل مندلی بی ۱۶ سلاح و در خانه محل زندگی اش در نوادا "بیش از" ۱۸ سلاح و مواد منفجره کشف کرده است.


هر نوع حوادثی ضد انسانی از این جنس محکوم و غیر قابل توجیه است . کاخ سفید برای احترام به قربانیان پرچم پایین کشید و من فقط از ذهنم گذشت که در جنگ شش ساله نیابتی سوریه با مهندسی غرب چه چیزی باید پایین بیاید ؟ جنگی که روزانه صدها نفر قربانی دارد ؟


سربازی در بازگشت از جنگی ، تشویق شد و مدال شجاعت گرفت . مدتی بعد در نزاعی دوستش را کشت و اورا به دادگاه و محاکمه بردند و گفتند : تو حق آدمکشی نداری ؟ سرباز گفت ولی هفته پیش دولت برای این کار جایزه و مدال به من داد و این آدمکشی چه فرقی با آن آدمکشی دارد ؟
 


 

 

 


اسماعیل هوشیار
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

04.10.2017