افغان موج   

پس از بمب گذاری متروی مادرید در سال ۲۰۰۴این مرگبارترین حمله در اروپاست.حملاتی مرگبار در 13 نوامبر 2015 در پاریس ! انفجار اول در نزدیکی استادیوم فوتبال پاریس و هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه و زمانی انجام شد که فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه داخل استادیوم بود. وی به سرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور رفت. انفجار دوم نیز حدود پانزده دقیقه بعد اتفاق افتاد.....

حاج حسن روحانی در پیامی به فرانسوا اولاند کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان پاریس را محکوم کردو از اینکه تروریستهای تندرو بدون هماهنگی کار میکنند خیلی ناراحت شد ! در پیام رئیس جمهوری اسلامی آمده است تنها راه مبارزه با تروریست تندرو افزایش چوبه های دار در خیابان و بیابان و خانه و شهر و قاره و کشور است ! وقوع شش حمله در نقاط مختلف پاریس، در آخرین ساعات روز جمعه، تاکنون، دستکم ۱۲۰کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشته است.یک شاهد عینی به آسوشیتدپرس گفته است که یکی از مهاجمان قبل از به رگبار بستن جمعیت، فریاد الله اکبر سر داده بوده است...حسن روحانی با شنیدن صدای الله اکبر مشغول خواندن نماز شد ، بعد از شارلی هبدو بازهم پاریس در بهت و حیرت است ! این پهن شدن فرش قرمز زیر پای حسن روحانی از خون آدمها ، بخشی از پروتکل سنتی الیزه است !

سفر یک تروریست میانه رو "حسن روحانی" به فرانسه در هفدهم نوامبر 2015 در تاریخ فرانسه وارد پروتکل سنتی آنها میشود . حکومت اسلامی ایران سرو شراب برسرمیز شام را برنمیتابد و کاخ الیزه این سنت فرانسه را نمیتواند نادیده بگیرد . ولی در سرو خون انسان ظاهرا هیچکدام مشکلی ندارند . این سفر در راستای مشروعییت دادن به سیستمی است که کشتن و زندانی کردن هرمخالفی بخشی از تفکرشان است و بدون سرکوب نفس تنگی میگیرند . کاخ الیزه پروتکل ضیافت های رسمی فرانسه برایش مهم است که اونم به تخمشان....وقتی پای معامله و سود در میان است ! یکی فروشنده است ودیگری خریدار .هردو هم سیاستمدار ! مردم عادی درپاریس و تهران در خون شنا میکنند و حکومت اسلامی به عنوان پدر خوانده تروریسم در پاریس قابل مذاکره و معامله است ، یک خطی و ربطی بین این اتفاقات در پائین و روابط در بالا حس میشود !

اول : خبرنگاران روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا در یک مصاحبه اختصاصی با روحانی از او پرسیده‌اند: «شما دو سال پیش وعده دادید که رهبران جنبش سبز، موسوی و کروبی، را آزاد خواهید کرد. آیا به وعده خود عمل می‌کنید؟» رئیس جمهور حکومت اسلامی ایران در پاسخ به گفتن این جمله کوتاه بسنده کرده است: آن‌ها روزی آزاد خواهند شد....این جواب روحانی بخشی از ابهامات بیگ بنگ را برطرف کرد ! حسن روحانی درست زمانی از آزادی و پایان حصر صحبت کرده ، که بازداشت‌های تازه در تمام ایران با اسم رمز «نفوذ» شروع شده است....

به گفته مجید محمدی ، نمایش «پروژهٔ نفوذ» غیر از تعارض در سطح میان خودی‌ها و جاسوس‌ها ، در بطن نیز تعارض میان منافع طرفین در ایران را منعکس می‌کند و از این جهت فیلمنامه‌نویسان می‌توانند بر کشش داستان سرمایه‌گذاری کنند. دعوای بر سر رابطه با آمریکا یا نوع ارتباط با آن کشور در ابعاد ایدئولوژیک و سیاسی ( کاهش سرمایهٔ سیاسی دولت روحانی در آستانهٔ انتخابات مجلس، امنیتی کردن فضای سیاسی و کاهش روابط فرهنگی و علمی میان ایران و غرب) خلاصه نمی‌شود. این دعوا وجه اقتصادی دارد. بحث اصلی در میان جناح‌ها (که خامنه‌ای خود را همیشه در یک سر این جناح‌بندی دیده ) این است که در دوران پسا تحریم کدام بخش از جامعه از درآمدهای نفتی و کسب و کار‌ها سود می‌برد. ظاهرا منافع سپاه و بیت در این زمینه تضمین نشده است....

بعدی : روحانی گفته است که سفارت آمریکا هم روزی بالاخره باز میشود ! بعد از پایان رفع حصر در یک روزی....باز شدن سفارت آمریکا در روزی دیگر ، جهان هر روز شاهد روزهای دیگری خواهد بود ! از نظر ناظران حسن روحانی در سفر پیش روی خود به ایتالیا و سپس فرانسه با پاسخ‌های سوسک کننده جهان را هر روز به شگفتی وامیدارد . از این رو روحانی مذاکره و بهبود رابطه و بازگشایی سفارت‌خانه‌های ایران و آمریکا در تهران و واشنگتن را به "عذرخواهی" آمریکا از مردم ایران مشروط کرده است....البته با عذرخواهی بابت آوار کردن آخوندها روی سر ملت ایران و حمایت همه جانبه از آنها توسط غرب ، خیلی موافقم....

بعدی : خبرنگار فرانسوی در مورد حجاب اجباری سوال میکند.... پوزخندی که روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار فرانسوی درباره‌ی حجاب اجباری در ایران می‌زند و بعد، پاسخش که "ما این‌قدر مسائل مهم داریم که به آزادی نمی‌رسیم"....با امید به اینکه روزی آقا امام زمان ظهور کند و همه مسائل را حل کند . تا آن روز امت مسلمان میتواند به فتیله اعتراض کنند و مشکل بیکاری هم کم میشود ! حدود 2 سال پیش به ذهن هیچ جانوری نمیزد که دولت " تدبیر و امید " چه موجودی است . امروز 2 سال تجربه پراتیک این پدیده پیش روی همه ماست .

با بیرون تدبیر میکنیم جهت مالاندن و چپاندن به مردم....و در درون مردم همیشه امیدوار بمانند برای رسیدن به یک روزی....!

 

اسماعیل هوشیار

14.11.2015

 

 

 

تاریخ انتشار: 17.11.2015

هرکسی دنبال گربه خودشه !

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

آنچه که در 13 نوامبر 2015 در پاریس اتفاق افتاد برای من از 2 نظر منزجر کننده و زشت و تهوع آور است . اول اینکه انسانهای بی دفاع و عادی را قربانی میکنند و خیلی راحت خون میریزند زشتی این عمل خون ریزی ربطی به جغرافیا و تاریخ ندارد .

دوم اینکه مدیا و رسانه ها دراین موارد تصاویری و داستانهایی را ارائه میدهند که تنها بخش واقعی این انواع سناریوها ، همان جنازه ها و خون قربانیان است . این روزها کشتن انسانها توسط تروریست و فناتیک و ارتجاع....عملی عجیب نیست از همان 1979 با تمام این صحنه ها نسل ما را آشنا کردند . سالهاست اول از خودم سوال نمیکنم که تروریستها چه کردند و چگونه یا چرا کردند !؟ بلکه اولین سوالم این است که چه میخواهند و یا قرار است بکنند !؟ من از دیدن تمام ترورها و قربانیان دلم میگیرد . اما از شنیدن داستانهای احمقانه مدیا و باورش توسط همان قربانی بیشتر حرصم میگیرد . شخصا هیچ سندی از تمام یا بخشی از واقعییت ندارم ، ولی حس خوبی هم ندارم که مثل گوسفندی مدنی فقط باور کنم و به فضای ساخته شده اعتبار بدهم و با بقیه برقصم !

والس نخست وزیر فرانسه : جنگی طولانی و دشوار علیه داعش در پیش است....نیروهای فرانسه برای مبارزه با داعش سه برابر شد....

 

 

 فرانسوا اولاند : فرانسوا اولاند،‌ رئیس جمهوری فرانسه، به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که ناو هواپیمابر شارل دوگل روز پنجشنبه به شرق مدیترانه می رسدو توانایی نیروی نظامی فرانسه را برای عملیات افزایش خواهد داد . این ناو هواپیمابر ۲۶جت جنگنده دارد که به این ترتیب،‌ تعداد هواپیماهای جنگی فرانسه برای عملیات علیه گروه حکومت اسلامی به ۳۸فروند خواهد رسید.

یورو نیوز : پیچیدگی حملات تروریستی پاریس این است که عاملان آن زاده و بزرگ شده فرانسه هستند ....و این موضوع برای بسیاری از فرانسوی ها نشان از شکست جمهوری و لائیسیته ای می دهد که فرانسه مبدا آن است....

در ترکیه و در حالیکه رهبران گروه بیست خواستار شدت یافتن مقابله با تروریسم و از میان برداشتن داعش شده اند٬ این گروه روز دوشنبه با انتشار ویدئوی جدیدی در شبکه های مجازی٬ کشورهایی را که در حملات هوایی به مواضع این گروه شرکت دارند تهدید کرده است. در این ویدئو یکی از نیروهای داعش می گوید:« این کشورها به سرنوشت فرانسه دچار خواهند شد.»

وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، روز دوشنبه 16.11.2015 اعلام کرد قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۲۹۰میلیون دلار برای فروش بمب‌های هوشمند یا هدایت‌پذیر به عربستان سعودی، از سوی وزارت خارجه آمریکا تایید شده است....

تحلیلگران سیاسی : فرانسه دیگر همان فرانسه‌ای نخواهد بود که پیش از حملات مرگبار ۱۳نوامبر بود. عواقب سیاسی این حملات که ده ماه پس از حملات تروریستی ژانویه گذشته به دفتر مجله شارلی ابدو و کشته شدن روزنامه‌نگاران صورت گرفته، گسترده خواهد بود.

یک مسلمان مدافع اسلام دموکراتیک : اعمال داعش ربطی به دین رحمانی اسلام ندارد . درتمام تاریخ ادیان موجود رحیم تر و رحمان تر از محمد ( ص ) نداریم .به همین خاطر امروز به همراه دیگر مذاهب باید قوی بمانیم و به جلو برویم. در اين ميان، مهمترين و بلندمدت ترين اقدامهای روشنگرانه، بيان تفصيلي ارزشها و اهداف دين مبين اسلام است... در اين ميان، يك تهديد نبايد هرگز از نظر دور داشته شود ، تهدید اصلی این است که غرب ، قرآن و محمد و اسلام دموکراتیک واقعی را نتواند یا نخواهد کشف کند....

نه عزیز جان ، بار لبو وشلغم که نیست بخواهید خوب و بدش را جدا کنید . تمام وقایع سیاسی خونین را روی همین دکان جهل سوار کرده اند . در 1979 هم با همین دکان دین و مذهب فاجعه خمینی را چپاندند ! امروز هم با همین دکان سیاستهای مشخص را پیش میبرند .

حادثه تروریستی 13 نوامبر 2015 پاریس ، پیامدهای استراتژیک در پی خواهد داشت که در نتیجه آن ترسیم مجدد سیاست‌ خارجة فرانسه در قبال خاورمیانه خواهد شد . پیامدهای این اقدامات تروریستی تا بازنگری در آن چیزی که سیاست خارجی فرانسه در دوره ریاست جمهوری فرانسوا اولاند خوانده می‌شود نیز پیش خواهد رفت. این به معنای تغییر احتمالی سیاست داخلی و خاورمیانه ای فرانسه است. برای هر تغییری کلان یا استراتژیک هم ، آماده کردن افکار عمومی در صدر دستور کارها است !

با وقوع حادثه 13 نوامبر در پاریس می‌توان تصور کرد که تبعات اقتصادی این رویداد می‌تواند مشابه همان وضعیتی باشد که آمریکایی‌ها در حمله تروریستی 11 سپتامبر آن را تجربه کردند . منطقه غرب آسیا در آینده آبستن حوادث جدیدی خواهد بود . قدرت کنترل آگاهانه تخریب ، به خاطر اهداف مشخص سیاسی . این تفاوت سیاست قرن 21 با قرن 20 است !

 

چیزی که ازش متنفرم همین است که فکر کنند همان گوسفند سابقم و بازی های سابق....

 

اسماعیل هوشیار

17.11.2015