افغان موج   


فاصله فتوای دیروز تا به امروز !

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

هوشیار اسماعیل

شاهین نجفی خواننده پاپ ایرانی ؛ بعد از آخرین کار زیبایش به نام " نقی " به اسکار ارتداد توسط یک راس فسیل مفتخرشد ! ابتدا متن حکم را بخوانید .

دبی-العربیه.نت فارسی

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در قم، حکم ارتداد شاهین نجفی خواننده رپ ایرانی را صادر کرد.

این حکم پس از آن صادر شد که این خواننده ایرانی، آهنگی جنجال برانگیز با عنوان "نقی" منتشر کرد. منتقدان این آهنگ می گویند که در آن به امام تقی اما دهم شیعیان هتاکی شده است.

سایت "عصر ایران" هم گزارش داده که کمپین مجازات برای اجرای حکم شاهین نجفی تشکیل شده است. منظور از اجرای این حکم به قتل رساندن شاهین نجفی است که از نظر بسیاری از علمای مسلمان ، حکم مرتد "قتل" است.

در بیانیه این کمپین آمده است: "از تمامی شیعیان و بلکه همه مسلمانان محب اهل بیت تقاضا داریم در صورتی که به هر نحوی به این فرد مرتد دست رسی دارند او را به سزای اعمالش رسانده و روانه دوزخ ابدی اش نمایند."

شاهین نجفی 31 ساله دورانی از خوانندگان آهنگ های زیر زمینی در ایران بود که پس از ممنوع الصدا شدن، به کشور آلمان پناهنده شد.

او در آلمان سرپرستی گروهی به نام "اینان" را بر عهده داشت. اوی سپس به گروه "تپش 2012" پیوست. با پیوستن او به این گروه و اجرای شعرهای سیاسی-اجتماعی‌اش، گروه تپش 2012 بیش از پیش مورد استقبال مخاطبان و رسانه‌های فارسی‌زبان قرار گرفته است.

****************

این موضوع مرا به سال 1367 برد . اولین باری که شخص خمینی برای گرفتن ضرب تاثیرات داخلی نوشیدن جام زهر؛ به چنین عملی مبادرت کرد. اولین حکم ارتداد برای سلمان رشدی بود . خمینی دربالاترین مرجع شرعی و رسمی باید همزمان با 3 تضاد درونی مقابله میکرد . اول نوشیدن جام زهرپایان جنگ ایران و عراق . دوم بستن شکافی که درراس حکومت گریبان رژیم را گرفته بود و شخص منتظری نوک پیکان این تضاد بود . و سوم موضوع قتل عام زندانیان سیاسی ؛ که بنا به انبوهی گزارشات این کشتاردردستورکارشان قرارداشت فقط منتطرفرصت مناسب بودند .

فتوای قتل سلمان رشدی موضوع جنجال زیادی به پا کرد و بخشی از اذهان نیروهای مسئله دار حکومتی را از موضوع پذیرش آتش بس ، پرت کرد . حکم سلمان رشدی هیچوقت جنبه اجرایی پیدا نکرد . همه ترورهای حکومت اسلامی طی سالیان گذشته با چراغ خاموش انجام گرفته است ازاطلاعیه و فتواهای جنجالی خبری نبود . میآمدند و سرمیبریدند و با دسته گل برمیگشتند خانه . حکومتهای غربی هم چشمان نامبارک را می بستند و خفه خون میگرفتند .  درهیچ شرایطی برای عمل تروریستی فرمان و اطلاعیه نمیدهند . صدورفتوا درهر شرایطی و زمانی پیامش فرق میکند . موضوع درکادراسلام ستیزی و باد کردن رگ گردن مسلمین هم نیست چرا که مدتی قبل یک کشیش امریکایی  درانظارعمومی قرآن را آتش زد و آن زمان هیچ رگی باد نکرد . تجربه صدور فتوا نشان میدهد دست برقضا تنها کسی که رویش و اطرافش هیچ عملی رخ نداد همان سلمان رشدی جنجالی بود . یعنی قرارنبود کاری انجام دهند ! ضرورت حکم ارتداد درشرایط فعلی تفاوت ماهوی با آن زمان ندارد . اما تفاوتهای دیگرش قابل تامل است . 

آن زمان شخص خمینی با یک عربده همه خزندگان مسلمان را به کرنش وامیداشت.امروز خود نیروهای حکومتی هم برای خامنه ای شیشکی دردستگاه ماهور میزنند ! شاهین نجفی وآهنگش را سیبل کردند؛اما سوژه اصلی موضوع دیگری است . حکومت اسلامی درآستانه تصمیم گیری برای سرکشیدن جام زهر نهایی است. انگشت گذاشتن روی یک مورد خارجی برای حکومت بارمنفی دارد اما هنرمندی مثل شاهین نجفی را سیبل کردن.... برای حکومت اسلامی خرجی ندارد . این بارهم این موضوع جنبه اجرایی نخواهد داشت . تضادهای حکومت اسلامی با دنیای خارج دراندازه بود و نبودشان است و نه دفاع ازنقی...! به همین خاطرخود مقام عظما را وارد نمیکنند باهیچ شکل دیگری از اسلام ستیزی هم کاری ندارند . یعنی در شرایطی قرار دارند که اگرهمین الان موسی و عیسی زنده شوند و بدون صیغه با فاطمه و خدیجه دکتربازی کنند بازهم صدایی درنخواهد آمد ...! درکل ؛ شرایط 1367 با امروز 180 درجه با هم فرق میکنند .خمینی کجا و خامنه ای وگلپایگانی وبقیه مارمولکا کجا ؟ جام زهراولیه جنگ ایران عراق کجا وجام زهرنهایی انطباق و ذوب شدن درنظم نوین کجا ؟ 

آن مهندسین چنین طرحی و فتوایی؛ لایق اسکار هستند . اسکار مسخره کردن مقام عظما و کل حکومت اسلامی . استفاده از چنین روشهایی به اندازه شیره تریاک هم تسکین دهنده نیست . فقط جنبه طنزدارد . با تشکرازاینکه سبب تفریح و خنده ما شدید ! صافی گپایگانی گل منگولی ، کارش دردستگاه شور؛درست است به همین دلیل همزمان با نشست و مذاکره با غرب ؛ خشت را حکم میکند. مشکل امروز و دیروز ما جماعت روشنفکر مونگولی است که بوق میزند : چون جامعه مسلمان است پس باید رعایت کرد و توهین نکرد..... ! گرفتی یا نه ؟

اسماعیل هوشیار

22. اردیبهشت . 1391

 

با هرنفسیر یا توجیهی ....مسئولیت حفاظت از شاهین نجفی به عهده  1+5  است . 

****************

با سپاس از شاهین نجفی

آهنگ "نقی" در یوتیوب

http://www.youtube.com/watch?v=4rDXhjIN030

 

متن ترانه نقى گرفته شده از سایت ایران تریبون

خواننده : شاهین نجفی

آهنگ : نقی

 

نقی تو رو قسم به شوخ طبعیت

به این بیرون از گود تو تبعید

به آلت بزرگ زندگانی

که پشت ما نشسته رو به تهدید

نقی تو رو به تو به طول و عرض تحریم

دلار رو به رشد و حس تحقیر

نقی تو رو به امام مقوایی

به طفل علی گوی توی رحم گیر

به درس فقه تو اتاق عمل بینی

به آقا و تسبیح و جا نماز چینی

نقی تو رو به انگشت شیث رضایی

به دینی که اوت شده و فوتبال دینی

آی نقی حالا که مهدی خوابه ما تو رو صدا میزنیم آی نقی

تو ظهور کن که ما آماده تو کفنیم آی نقی

آی نقی حالا که مهدی خوابه ما تو رو صدا میزنیم آی نقی

تو ظهور کن که ما اماده تو کفنیم آی نقی

نقی تو رو قسم به عشق و ویاگرا

تو رو به لنگ های هوا شده و چاکرا

تو رو به سنگک و مرغ و گوشت و ماهی

سینه ی سیلیکونی و بکارت راه راه

نقی تو رو به ممه های گلشیفته

به ابروی نداشته که از ما ریخته

نقی تو رو به نژاد آریایی

به پلاکی که به گردن آویخته

نقی جون من تو رو به شوشول فرنود

سه هزار میلیارد زیر گنبد کبود

خلیج فارس و ارومیه هم قصه بود

راستی اسم رهبر جنبش سبز چی بود؟

آی نقی حالا که مهدی خوابه ما تو رو صدا میزنیم آی نقی

تو ظهور کن که ما آماده تو کفنیم آی نقی

آی نقی حالا که مهدی خوابه ما تو رو صدا میزنیم آی نقی

تو ظهور کن که ما آماده تو کفنیم آی نقی

آی نقی آی نقی آی نقی

آی نقی آی نقی آی نقی

به رحلت جان گوز امام امت

به سیاسیون فسیلی تو غربت

به بیوه های باکلاس پلاس دیسکو

به بحث های روشن فکری تو چت

به غیرت مرد های اون کاره

به زنان مدافع حقوق مرد

به انقلاب رنگی از تو تلویزیون

به سه درصد جمعیت کتاب خون

تو رو به شعار های آبکی و توخالی

نقی تو رو به این جماعت حالی به حالی

صبح زنده باد میگن و شب مرده باد

به قهرمونای قصه های خیالی

آی نقی حالا که مهدی خوابه ما تو رو صدا میزنیم آی نقی

تو ظهور کن که ما آماده تو کفنیم آی نقی

آی نقی حالا که مهدی خوابه ما تو رو صدا میزنیم آی نقی

تو ظهور کن که ما آماده تو کفنیم آی نقی

آی نقی آی نقی آی نقی

آی نقی آی نقی آی نقی

واااااااااااااااااااااااااااااااااااااای نقی