افغان موج   

٣١ اکتوبر ٢٠١٠ – ٩ عقرب ١٣٨٩

 

تصحیح لازم در گزارش آقای امان معاشر از سفر جویا به کانادا

 

آقای امان معاشر گزارشی از سفر اخیر ملالی جویا به کانادا بنابر دعوت سازمان ضد جنگ «ائتلاف صلح کانادا»، پوهنتون «میک گیل» در مونترال، و خانم مبل ایلمور عضو پارلمان کانادا را در بعضی سایت ها به نشر رسانیده است که صرفنظر از اشتباهات فاحش املایی، نقاطی از آن کاملا مغایر بینش و اظهارات همیشگی ملالی جویا می باشند. تا به حال «کمیته دفاع از ملالی جویا» و خود جویا تلفن ها و ایمیل های زیادی حاکی از اعتراض و تاسف و تعجب نسبت به گفته های جویا دریافت کرده اند. «کمیته دفاع» از آقای معاشر خواست تا نادرستی هایی معین در گزارش را در اسرع وقت اصلاح نماید. قرار معلوم برخی دوستان ایرانی نیز اشتباهاتی را به آقای امان معاشر گوشزد کرده اند.  ولی از آنجایی که وی موفق به انجام این کار نشد، «کمیته دفاع» لازم دانست تا توضيح در باره سه نکته اساسی زير را جهت رفع ابهامات پيش آمده به آگاهی برساند.

در گزارش آمده است:

«سوال: در ونکوور در بعضی تظاهرات پلاکارت های بر ضد اسلام نوشته و از طرف تظاهرکنندگان حمل میشد که یک نوع توهین به عقیده مسلمانان است در این مورد نظر شما چیست؟

جواب: دفاع از اسلام وظيفه ايمانی ماست شما که يکچنين کار خلاف شعاير دينی خود را ديده بوديد بايد اعتراض می نموديد و در صورت توان جلوگيری می کرديد.»

به زبان آوردن این جمله‌ی اخوانی پسند، فاشیستی و منافی اعتقاد به جدایی دین از سیاست در شأن هیچ فرد آزادیخواه نیست چه رسد به ملالی جویا که به خاطر باور راسخش به سکیولاریزم، در مرکز خاینانه ترین حملات و تهدیدهای تروریستی باند های ربانی، عبدالله، سیاف، محقق، قانونی، خلیلی وغیره دژخیمان قرار دارد. تنها جنایتکاران بنیادگرا اند که از بدو پیدایش تا امروز زیر نام «دفاع از اسلام» خواسته و میخواهند تبهکاریها، خیانتهای ملی، تاراجگری، پول اندوزی و وابستگی شان به «سی آی ای»، رژیم خون آشام ایران، «آی اس آی» و ارتجاع عرب را پوشانیده و زیر سایه امریکا و دولت مافیایی حاکم، مردم و مخالفان را بترسانند. مضمون حرف جویا در مصاحبه مذکور همین بود و اینکه اسلام به مثابه دين اکثريت مردم ايران و افغانستان از مصايب مردم به شمار نمی رود بلکه حاکمیت جنايتکاران بينادگرا است که با همدستی اربابان خارجی شان کشور های ما را به دوزخی سیاه بدل کرده اند و هیچ مبارزی جدی علیه رژیم ‌های جنایتکار ایران و افغانستان و اربابان خارجی شان را به جنگ برضد اسلام تقلیل نمی‌دهد.

طبعا دشمن هم به انحای مختلف ميکوشد مبارزان را نه فداييان مردم  و امر آزادی و عدالت بلکه متخاصم با عقايد دينی مردم تبليغ کند. در حاليکه در هيچ دوره‌ای از تاريخ در هيچ کشوری مسلمان، دین سدی در مقابل جنبش های سياسی ترقيخواه و توده‌ای نبوده و حال نيز چنين است و مبارزان باید از افتادن در اين دام دشمن هوشيار باشند.

در گزارش، خانم مبل ایلمور برگزارکننده محفل معرفی شده در حالیکه محفل توسط آقای مجید قیام مسئول خانه فرهنگی مولانا دایر شده و خانم ایلمور صرفآ به عنوان یک مهمان در آن حضور داشت.

نویسنده کتاب «زنی در میان جنگسالاران» ملالی جویا است و آقای دریک اوکیف هر بخش از کتاب را که جویا به انگلیسی برای دریک می فرستاد، آن را از نظر گرامری و روحیه زبان انگلیسی تنظیم و ویرایش کرده مجددا به جویا می فرستاد تا آن را از نظر بگذراند.

با تشکر فراوان از دوستان ارجمند ايرانی که قبلا مخصوصا در درستی نقل قول بالا به نوبه خود ابراز ترديد نموده بودند.

کمیته دفاع از ملالی جویا

http://www.malalaijoya.com/dcmj