افغان موج   

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حملات اخیر،  حدود ۲۰۰  جنگنده نیروی هوایی این رژیم، نوار غزه را زیر حملات موشکی خود گرفتند.به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در بیانیه ارتش این رژیم آمده است که صدوشصت جنگنده در عرض فقط ۴۰ دقیقه، حدود ۴۵۰ موشک به ۱۵۰ هدف در شمال نوار غزه شلیک کردند.سخنگوی ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل بابیان این‌که عملیات اخیر،  بزرگ‌ترین حملات طی درگیری‌های چند روز اخیر به نوار غزه بود، گفت هنوز در حال ارزیابی اثرات بمباران شب گذشته بر گروه‌های مقاومت فلسطینی ازجمله حماس هستند.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر تجاوز هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، تانک‌ها و توپخانه‌های این رژیم نیز طی روزهای اخیر  حملات شدیدی را به مردم بی‌گناه نوار غزه انجام دادند.سخنگوی ارتش این رژیم بابیان این‌که نیروی زمینی هنوز عملیات علیه نوار غزه را آغاز نکرده و فعلا در مناطق مرزی مستقر هستند، گفت: ۵۰۰ گلوله توپخانه و ۵۰ گلوله تانک در عرض یک ساعت،  فلسطینیان را هدف گرفتند.
به نوشته تایمزاسرائیل، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی عملیات‌های گروه‌های مقاومت نوار غزه طی روزهای اخیر،  حدود ۲۰۰۰ فروند موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است.در این بیانیه با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» فقط توانستند چند ده فروند از این موشک‌ها و راکت‌ها را رهگیری کنند، آمده است که تعداد زیادی از آن‌ها به مناطق پرجمعیت در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه برخورد کرده است.
درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید ازجمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند.همچنین براثر شلیک موشک‌های مقاومت به اراضی اشغالی، حداقل ۱۳ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند. 
«ابوحمزه» سخنگوی نظامی گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین  در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه غزه تأکید کرد که نبرد زمینی کوتاه‌ترین راه برای رسیدن مقاومت به پیروزی است و در این نبرد سرنوشت نظامیان صهیونیستی جز کشته یا اسیر شدن نخواهد بود.بااین‌حال«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی تهدید کرد حملات به نوار غزه را تا «زمانی که لازم باشد» ادامه می‌دهند.
 خشم فلسطینیان از تشکیلات خودگردان 
تظاهرات‌های گسترده‌ای در شماری از شهرهای کرانه باختری اشغالی، به‌صورت خودجوش برگزار شد.خبرگزاری صفا گزارش داد، در این تظاهرات‌ها، هزاران جوان خشمگین در شهرهای نابلس، جنین، الخلیل، رام‌الله و طولکرم به خیابان‌ها آمدند.این تظاهرات‌ها در محکومیت تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه و کمک به مردم این شهر برگزار شد.در این تظاهرات، شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین و ایستادگی ساکنان غزه سرداده شد.معترضان همچنین هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی و تماشاگر بودن این تشکیلات در قبال کشتار مردم غزه را به‌شدت محکوم کردند.این در حالی است که جوانان فلسطینی در ایست و بازرسی‌های «حواره» در جنوب نابلس، «الجلمه» در شمال جنین، ورودی اردوگاه «العروب» و شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.درگیری‌ها در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده؛ تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند.
 فرار نظامیان آمریکایی از سرزمین‌های اشغالی 
از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که ۱۲۰ نفر ازپرسنل نظامی خود را از سرزمین‌های اشغالی خارج کرده است.جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی گفت: کارکنان فرماندهی مرکزی آمریکا و فرماندهی اروپایی آمریکا با یک فروند هواپیمای نظامی سی ۱۷ از سرزمین‌های اشغالی خارج‌شده و وارد پایگاه هوایی رامشتاین آلمان شده‌اند.    بر اساس این گزارش وی افزود: ما این تصمیم را با هماهنگی همکاران اسرائیلی‌مان اتخاذ و اجرا کرده‌ایم. این افراد از بخش‌های مختلف وزارت دفاع آمریکا در اسرائیل مستقرشده بودند تا مانورهای نظامی عادی و معمول در آینده را بین دو طرف برنامه‌ریزی کنند.وی از هرگونه طرح و برنامه دیگر برای خروج بیشتر نظامیان آمریکایی از سرزمین‌های اشغالی اظهار بی‌اطلاعی کرده است.
اذعان غربی‌ها به قدرت حماس
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اذعان به پیشرفت توان راکتی جنبش مقاومت فلسطین، حماس نسبت به سال ۲۰۱۴ تصریح کرده بخش اعظم فلسطین اشغالی اکنون در تیررس راکت‌های بومی گروه‌های مقاومت قرارگرفته است.
روزنامه واشنگتن‌پست در این تحلیل به شلیک صدها راکت توسط گروه‌های مقاومت به سمت فلسطین اشغالی اشاره‌کرده و نوشته برخی از این راکت‌ها با عبور از سامانه گنبد آهنین در شهرهای اسرائیلی فرود آمده‌اند.حملات راکتی گروه‌های مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی بعد از حمله پلیس این رژیم به مسجدالاقصی در قدس اشغالی صورت گرفت.
روزنامه واشنگتن‌پست نوشته حماس و گروه جهاد اسلامی از روز دوشنبه تا امروز صدها  راکت و گلوله خمپاره به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند. این روزنامه نوشته این حملات منازل و خودروها را تخریب کرده و اسرائیلی‌ها  را مجبور به پناه گرفتن در پناهگاه‌ها کرده است.
«فابین هینز»، یک تحلیلگر مسائل اطلاعاتی می‌گوید: «الآن شاهد هستیم که یک بازیگر غیردولتی با استفاده از تجهیزاتی که خودش تولید می‌کند به مواضعی در تل‌آویو حمله می‌کند. این موضوع، از منظر تغییرات صورت گرفته در فناوری‌های نظامی مسئله قابل‌توجهی است.»
 تعطیلی تمامی فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی 
منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از تعطیلی تمامی فرودگاه‌های واقع در سرزمین اشغالی خبر دادند.شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقاومت فلسطین توانسته این رژیم را در محاصره هوایی قرار دهد.
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در خبر شبکه ۱۲ اسرائیل آمده است که مقاومت توانسته است مسیر تمامی هواپیما‌هایی که به سمت فرودگاه «بن گوریون» پرواز می‌کردند را تغییر داده و آن‌ها را مجبور کند تا به سمت کشور دیگری پرواز کنند.در همین حال فرودگاه بین‌المللی «رامون» در ۲۲۰ کیلومتری جنوب غزه و نزدیک بندر «ایلات» پس از شلیک موشک حماس تعطیل شد و هم‌اکنون تمامی فرودگاه‌های اسرائیل در حالت تعطیل قرار دارند.
«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام نیز از شلیک موشک میان برد «عیاش» به سمت فرودگاه «رامون» خبر داد و گفت که این موشک برد ۲۵۰ کیلومتری و قدرت تخریب بالایی دارد.وی همچنین از تمامی شرکت‌های هوایی جهان خواست تا پرواز‌های خود به مقصد فلسطین اشغالی را لغو کنند.
ابوعبیده قبلا نیز هشدار داده بود  که اگر همچنان تجاوزات علیه مسجدالأقصی ادامه داشته باشد، موشک‌باران تل‌آویو، دیمونا، عسقلان، اشدود و فراتر از آن برای مقاومت فلسطین، راحت‌تر از آب خوردن خواهد بود.