افغان موج   

تاریخ واقعه کربلا هیچ منبع معتبری ندارد . به نوشته ویکی پدیا یک نسخه خطی از کتاب ابومخنف که در برلین نگهداری می‌شود و لارا وسیا وگلییری آن را هم تماماً معتبر نمی‌داند، مهمترین منابع در این زمینه، طبری و بلاذری هستند. روایات طبری در این زمینه به سه دسته تقسیم می‌شوند:
روایاتی که در کتاب ابومخنف (مرگ ۱۵۷ هجری/ ۷۷۴ میلادی) و از شاهدان عینی واقعه نقل شده‌اند.
روایات متعددی که از هشام بن محمد کلبی نقل شده و او نیز اکثراً از ابومخنف (استادش) نقل کرده است.
روایاتی از محدثان دیگر که اکثراً اطلاع مهمی به دست نمی‌دهند.


برخی از این آثار به نقد روایت‌های ساختگی می‌پردازند. در قرن ۷ هجری/ ۱۳ میلادی، روایت‌های ساختگی هی اضافه شد.در دوران صفویه باز هم اضافه ترشد (مانند نبردهای تک نفره حسین در حالی که صد تیر زهرآگین دشمن در بدنش نشسته است و امام حسین در همان حال صد نفر از دشمن را میکشد و مانند شیری از خود دفاع می‌کند و یا حضرت عباس دو دستش قطع شد و مشک را با دندان گرفت و باز شمشیر میزد ( احتمالا شمیشر را با شومبول مبارک گرفته بودند ) این اغراق‌ها و روایت‌های ساختگی توسط ابن کثیر مورد نکوهش تندی قرار گرفت....

 

با کمی مطالعه درتاریخ تبری بر وزن اصغری، میشود نتیجه گرفت که در زمان واقعه کربلا اقوام صحرانشین عرب با هم پیوند خویشاوندی تنگاتنگ داشتند . یزید و حسین مربوط به یک فامیل یا قبیله هستند . در شرایطی مشخص یزید به مسند قدرت سیاسی نشانده میشود . حسین و حسن این انتخاب را قبول نمیکنند و از حاکمییت سیاسی سهم خودشان را طلب میکنند . یزید با سیاست حسن را متقاعد میکند و سهم حسن از حاکمییت سیاسی را نقدا میخرد که به صلح امام حسن معروف شد . حسین ولی سهم خودش را نمیفروشد و تصمیم میگیرد تا با تمام خانواده اش از اراضی حاکمییت یزید خارج شود . یزید نگران است که حسین بعد از رفتن ، در جایی دیگر اعلام خلافت کند ، که این دو دستگی و دو امام و دو خلیفه برای حاکمییت یزید خطرناک است . پس حضرت یزید که در آن زمان مارمولکی بودند واسه خودشان ..... در میانه راه مسیر حسین را میبندد و تنها راه بیعت کردن را باز میگذارد و میگوید به اذن الله یا با من بیعت میکنی و یا دهنت سرویس است ! بر خلاف داستانهای گریه دار و احمقانه شیعه ، حسین جنگ را انتخاب نکرد بلکه در مسیر خروج از حاکمییت یزید راهش را بستند . احمق تر از حسین هم برای جنگ طفل شش ماهه و افراد سالخورده را با خود نمیبرد .

 

قرنها این واقعه محرم را هر شارلاتانی به نفع خودش پالایش کرد . و این ویرایشها را لشگر عوام قبول میکند و هر ساله خودش را با زنجیر و قمه و سینه زدن جر میدهد . عمدتا از زمان صفویه صحنه های امروزی عزاداری شکل گرفت . شیخان شارلاتان هم نانش را کوفت میکنند . روایات شیوخ شیعه از حکایت محرم و عاشورا سالها ناندانی خوبی برای مفت خورهای شیعه شده است ولی اینروزها طنزی مناسب هم شده است . در جایی به نقل از دکتر صالحی حکایتی از دستغیب نوشته شده بود که بالای منبر دستغیب برای مردم تعریف میکند که مورچه ها هم در ماه محرم عزادارند و دنبال جمع آوری دانه و آذوقه نیستند . دکتر مربوطه نوشته است که آن زمان من 8 ساله و کلاس دوم ابتدائی بودم . از پای منبر دستغیب مستقیم به صحرا رفتم و مقداری دانه اطراف لانه مورچه ها ریختم . مدتی کوتاهی بعد مورچه ها رسیدند و صف طولانی تشکیل دادند و علاوه بردانه ها .... لاشه له شده سوسکی را تکه تکه کردند و به سرعت بردند . فردا پای منبر دستغیب موضوع را تعریف کردم که چطور آزمایش من خلاف حرف دستغیب را ثابت کرد...او هم گفت : آن مورچه ها کمونیست و سکولار  بودند ...  برو روی مورچه های مسلمان آزمایش کن تا صحت ادعای مرا ببینی !

 

همزمان با ماه محرم صداوسیمای حکومت اسلامی ایران اعلام کرد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز به مسجد امام حسین واقع در میدان امام حسین رفتند و در کنار پیکر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل‌بیت آرزوی علو درجات کردند.... این جانوری که مثل امام حسین اسمش شهید است و در ماه محرم سرش توسط داعش به گا رفت ، و کلی تبلیغات تخمی اسلامی حسینی روی سرش کردند....شخصا سوالی که برام پیش میاد اینه که توی سوریه چه غلطی میکردی کره الاغ ؟ اگر هم برای حفظ پروستات ولایت فقیه به سوریه نمیرفتی مشغول اسید پاشی به مردم ایران نبودی ؟ الان تو بهشت به کجا اسید میپاشی و مدافع کدام حرم هستی اسکول خان ؟
 


حُسینیه سکولارهای اسلامی مدافع حرم اعلام کرد :



1. از نخستين کنگره سکولار دموکراتها در پنج سال پيش، اعضاء اين کميته همواره اعلام داشته اند که دارای فيلتری برای جدا کردن جنایتکارها و ناسره از ميان کسانی که داوطلبانه در کنگره شرکت می کنند نيستند.


2. نيز اعلام کرده اند که حتی مخالفان و دشمنان سکولار دموکراسی مثلاً شخص آقای علی خامنه ای یا هیتلر و لاجوردی هم می توانند در کنگره شرکت کرده و نظرات خود را از تريبون کنگره اسماعیل نوری علا اعلام دارند . مراسم یادبودی برای شهیدان مدافع حرم در ابتدای کنگره برقرار است با مدیریت اسماعیل نوری علا ، همراه با سینه زنی...

 


حُسینیه مدافع حرم وحدت در کثرت


 

 

 

اسماعیل هوشیار

 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

28.09.201