افغان موج   

هنوز هجوم ویروس کرونا و بی لیاقتی حاکمان در مهار آن تمام نشده است که ویروس دیگری در میان بازی های کثیف سیاسی سرباز کرد .
ترکیه در دعواهای سیاسی با دیگر رقیبانش مرزهای خودش را بروی عبور پناهجویان بار دیگر باز کرد و هجوم پناهجویان به سمت اروپا از طریق مرز ترکیه و یونان آغاز شد . تصاویر و فیلمهای دریافتی زشت و خشن است پلیس یونان با سرکوب وگاز اشگ آور میخواهد مانع پیشروی پناهجویان شود .

 


مطابق خبرها ترکیه در حال حاضر حدود 3 تا 4 ملیون پناهجو را درخاک خود دارد . بنابر گزارش سازمان ملل شامگاه شنبه۲۹فوریه حداقل 20 هزار پناهجو در امتداد مرز ۲۱۲کیلومتری ترکیه و یونان به حرکت در آمده‌اند. اشپیگل‌‌آنلاین نوشته است که مقام‌های مرزی از حضور ۱۵هزار پناهجو در این مرز خبر داده‌اند.



به نوشته دویچه وله ، ترکیه در قراردادی که در سال ۲۰۱۶با اتحادیه اروپا بست تعهد داد جلوعبور غیرقانونی پناهجویان از مرزهای خود را بگیرد.در همین قرارداد آمده است که اتحادیه اروپا همه پناهجویانی که از ترکیه خود را به مرزهای یونان برسانند، به ترکیه پس بفرستد. در مقابل ترکیه نیز کمک‌های مالی برای نگهداری از پناهجویان از اروپا دریافت می‌کند اما از هنگام درگیری‌ها میان ترکیه و سوریه، ترکیه مرزهای خود را باز کرده تا از این اهرم فشار برای وادار کردن ناتو به حمایت از این کشور در برابر سوریه و متحدانش استفاده کند. ترکیه هم‌چنین خواستار کمک‌های مالی بیشتر اتحادیه اروپا برای نگهداری از پناهجویان شده است.
 


حالا روسها و ناتو و ترکیه و سوریه و حکومت اسلامی ایران و خیلی های دیگر، مشغول دور جدیدی از بازی کثیف خون و آوارگی مردم عادی در خاورمیانه شده اند که بافت و ساختش از ویروس کرونا غمناکتر است .



دولت یونان ترکیه را متهم به سازماندهی هدفمند هجوم پناهجویان به این کشور می‌کند تا در بازیهای سیاسی دست بالا را پیدا کند . این را نیکوس پاناگیوتوپولوس، وزیر دفاع یونان، در تلویزیون این کشور اعلام کرد. او هم‌چنین از اعزام نیروهای بیشتر به مرز یونان و ترکیه خبر داد.



یونان از فرانتکس خواسته همراه با نیروهای مرزی کمک‌های انسانی نیز به مرز این کشور بفرستد . این سازمان ۴۰۰نیرو در جزایر یونان و گروهی کوچک‌تر نیز در مرز یونان و ترکیه مستقر کرده است. حدود  ۶۰نفر از ماموران این آژانس نیز در مرز میان بلغارستان و ترکیه جهت سرکوب پناهجویان حضور دارند.


خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های فرانتکس می‌نویسد که وضعیت در این منطقه به مرحله‌ای به شدت بحرانی رسیده است. اشپیگل آنلاین نیز خبر داده که کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، در گفت‌وگوی تلفنی با اورزولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، و چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا، از آنها کمک خواسته است.


حالا بحران کرونا و پناهجویان یک طرف ... و فکر اینکه بعد از عبورعینی از این حکومت اسلامی ، انتخاب مردم اگر ورژن ایدئولوژیک داشته باشد وای وای مامانم اینا ... خیلی
بد است.

ورژن تاجدار آن بار سیاسی دارد و نوع دینیآنبار ایدئولوژیک دارد . این 2 ویروس اسکول ساز هیچکدام در تاریخ سیاسی ایران تکرار نمیشود . اگر عبوری محقق شد ، تنها گزینه محتمل و قابل تامل حضورهمه نیروهای سیاسی در سپهر سیاسی ایران است . اگر نیروهای موجود سیاسی توان و ظرفییت کار جمعی را داشتند که مبارک مردم ایراناستاین تولد سیاسی ...

اندازه و کارنامه و عملکرد سیاسی افراد و نیروهای سیاسی در هر شرایطی در هر متنی مستتر است.

لاکن اینطور نباشد که فکر کنیدنوع تاج مفت خورش خوب است و فقط زالوی عمامه دارش بد است و یا نوع کمونیستی اش بدتر است ...

هرکدام از این گزینه های سیاسی به تنهایی یعنی فاجعه ... این را تجربه مشخص میگوید .



ویروس کرونا سهام بازار را دچار اختلال کرد ، وال استریت کف کرد ، اقتصاد چین مثل تاپاله زمین خورد ، در حکومت اسلامی ایران هم مردم زمین خوردند آنجا چون اقتصاد مال خر است مشکلی اقتصادی نداشت . با این همه زند گی زورش بیشتر از تمام ویروسهای موجود است . از کرونا تا حکومت اسلامی ایران و ساکنان حوزه علمیه تا ساکنان کاخ سفید ...



بیچاره آنها که حتی از ویروس مرگ هم در زمین سیاست دنبال سود و زیان هستند ، ویروس کرونا پیش این جانوران تاجرهیچ ترس و گناهی ندارد .



بنا به اخبار رسیده حکومت اسلامی ایران ، به جای پذیرش کمکهاتی بیرونی و کاری جدی جهت مقابله با این بحران ، مشغول آماده کرده گورهای دسته جمعی است . یعنی تمام شالوده دین اسلام پیش شماست .



سالها پیش در مشهد حرم منفجر کردند و مردم جاهل باورمند را به خون کشیدند تا خط سیاسی خودشان را بروند و مخالفان را بدنام کنند ، حالا همانها که حرم مشهد را منفجر کردند مشغول لیس زدن آهن قراضه های حرم هستند تا عوام را در همان نقطه جاهلییت باورمند نگه دارد.



چه دست و پایی میزنند این جانوران مسلمان مضر بدتر از ویروس...

 

 



03.03.2020
اسماعیل هوشیار

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید