افغان موج   

سلیمان کبیر نوری

آنچه درینجا میخوانید:

- یک مقام بلند پایه ی پیشین پاکستان:«پاکستان نمی تواند با حمایت از  " تروریزم" کشور پیشگام در منطقهء جنوب آسیا شود».

- کشورم از تروریستان حمایت میکند!

- کرنش هرباره ی شیر افغان! به درگاه حاکمیت سمبولیک و فاقد صلاحیت حکومت ملکی پاکستان، جزخود فریبی و یا عوام فریبی، عملی بیش تلقی نمیگردد.

- کلاه و چپن( لباس منتخب "انگریز و امریکا" برای جلالتمابی حامد کرزی) همچو سمبول تریاک، فساد و انتحار و انفجار، بمثابه سمبول شرمساری، شهرت جهانی کسب کرده که چونمایه ی ننگ و شرمساری کشور در صفحات تاریخ رقم خواهد خورد.

- کمک هفتاد ملیاردی ( 70 ملیارد دالری) امریکا به پاکستان، و کمک یک اعشاریه شش ملیاردی همه ساله، اما انگریزهم و سپوتران اصلی دیگرپاکستان چون سعودی و...، کمک های خود را افشاء نمیکنند.

- کشور پاکستان بمثابه یکی ازمعضله ها و پروبلم های جدی ی جهانی( با 12.153 مدرسه ی مذهبی و با  1.549.242 یا بیشتر از یکنیم ملیون طلبه).

- نتیجه گیری

 

گسترش تروریزم و بنیادگرایی در زیر سیطره  و حمایت حاکمیت جنرال های ملیونر، مستبد، متعصب و کودتاچی پاکستان با گرایش های افراطگرایانه ی تند مذهبی وهابیت و سلفیت، چشم انداز بسیار خطرناکی را نی تنها برای این جنرالان و کرنیلان خودکامه و سرکش، بل برای مردم مظلوم آن کشور نیز پیش بینی میکند.

امروز روابط اردوی  پاکستان وبه ویژه استخبارات جهنمی نظامی آن" آی ایس آی" مثل گذشته، چونانیکه با استخبارات وشبکه های مزدور آل سعودتنگاتنگ است؛ با دساتیر و اهتمام و کوشش  و حمایت مالی آل سعود، با شبکه های دهشت افگن و تروریستی نیز تنگاتنگ میباشد و امروز این شبکه ها با حامیانشان نزد جهان و جهانیان کاملن آفتابی و برهنه شده است.

 یاد دهانی باید کرد که انگلیس این تاج و تخت حاکمیت را از قبیله الرشید گرفته به قبیله ی  آل سعود تسلیم کرد و ایشان را بر تخت  پادشاهی نشاند، در تعهداتی باهم پیوستند؛ و امروز این پادشاهی پطرو دالر هزاران مدرسه ی دینی را در کشور متولد شده توسط انگریز استعمارگر یا نیوکلونیزاتور نوین ؛ که نامش را نیز خود « دولت اسلامیه پاکستان» گذاشته اند، تنظیم و تمویل و بصورت بیدریغ حمایت میکنند اما شوربختانه و با کمال تاسف  که افغانستان و مردم بدبخت این مرزو بوم در منطقه بیش از دیگران، قربانی این دسیسه های شومِ سازمانیافته ی تروریستی  و بنیادگرایی شده است.

در اواخر ماه  اکتوبر سال روان( 2013)، برای اولین بار، خبری از اظهارات و اعترافات غیر متعارف و تکاندهنده ی یکی از مقامات بلند پایه ی  پاکستان؛آقای حسین حقانی سفیر پیشین پاکستان در ایالات متحده امریکا انتشار یافت. وی به صورت بسیار صریح، در کتابی که بزودی چاپ و نشر خواهد شد، تبانی استخبارات کشورش را با تروریزم  برملاء ساخته است. موصوف درین کتاب چنین نگاشته است:"کشورش از تروریستان پشتیبانی می کند.

ایشان با چنین افشاگری شگفت انگیز و غیر متعارف چنین ادامه میدهند: « هموطنانم روزی به واقعیت های جهان پی خواهند برد. پاکستان نمی تواند با حمایت از" تروریزم" کشور پیشگام در منطقهء جنوب آسیا شود».

نشریه ی بلومبرگ می نویسد: حقانی حالا اعتراف می کند که حکومت پاکستان از طریق اردو و ادارهء استخباراتش از سازمان های تروریستی حمایت می کند که غیر نظامیان را می کشند.
مقامات استخباراتی امریکا و کشور های دیگر مدت زیادی است ادعا دارند که ادارهء استخبارات پاکستان با سازمان های تروریستی کمک می کند، ولی اسلام آباد این ادعا ها را بی اساس می خواند ( چونانیکه  در  سالهای 1980  و پس ازآن میخواند. ن).
به نوشتهء نشریه ی بلومبرگ، حسین حقانی ممکنبلند پایه ترین مقام پاکستانی باشد که به طور آشکار با امریکا و کشور های دیگر ابراز همنوایی می کند.
حقانی یکی از منتقدان جدی اردوی پاکستان است و کارش به حیث سفیر در واشنگتن پس از آن پایان یافت که به اساس ادعا ها یک دسیسهء او برضد نیروهای نظامی پاکستان خنثی شد.
حسین حقانی حالا در امریکا زنده گی می کند. کتابی را که او نوشته و به زودی منتشر خواهد شد بالای روابط تاریخی میان ایالات متحده و پاکستان متمرکز است.
نواز شریف با سفری با امریکا ، با قصر سفید دیداری داشته تا توانسته باشد که از بروز اختلافات  بیشتر جلوگیری کند. اما نکتهء خیلی آشکار در اختلافات میان دو کشور حملات طیاره های بی پیلوت امریکایی بالای پناهگاه های تروریستان در مناطق قبایلی پاکستان است. طوریکه ما شاهد بودیم، کریکت باز پیشین  پاکستان بنام عمران خان که حالا حزبی دارد و چندی پیش فتوا ی جهاد را در افغانستان اعلام داشته بود ( قبل از اعلام فتوا، عکس هایش با سرخی و سفیده برای اعلام این فتوای اسلامی در رسانه ها بازتاب یافت)، راه تدارکاتی نیروهای ایساف را در ساحات پشتونخواه مسدود ساخته بود.
نوازشریف تلاش خواهد کرد تا اوباما را قانع سازد که استفاده از طیاره های بی پیلوت راه درست مبارزه با تروریزم در پاکستان نیست، اما امریکا در جنگ برضد تروریزم اینگونه حملات را ضروری می داند."

اما  این در حالیست که بر مبنای گزارشات مؤثق میدیای مختلف، گروهک های تروریستی ازین کشور اسلامی، نی تنها به افغانستان، بل به سایر نقاط جهان از جمله سوریه و کشور های افریقایی صادر و دیسانت میشوند.

 در طول تاریخ  چند دهه ای این کشورتروریست پرور( بنام دولت اسلامی پاکستان)، حکومت ملکی، فقط  و فقط نقش سمبولیک داشته است و بس. اما شیر افغانستان یا جناب حامد کرزی بیخبر از تاریخ این کشور و یا شاید آگاهانه، هر از گاهی دست عذر و  کرنش و نیاز به درگاه و پیشگاه این  دولت سمبولی ی فاقد صلاحیت و قدرت معلوم الحال( بخاطر داشتن عشق به دست پروردگان سازمان جاسوسی  آی اس آی) دراز کرده، حیثیت و آبروی خود و مردم خویشرا خدشه دار ساخته و طوریکه میگویند " کم مانده است که درین گیر و دار بی آب شود...".

مطلب  بسیار جالبی در مورد کشیدن دندان سوریه  که تا هنوز با کله شخی های نیولیبرالیزم، به سردمداری هژمونیست های غربی و جالبتر از همه حزب سوسیال دموکرات و آن هم چپ !؟ فرانسه و در رائس آقای فرانیسوا اولاند(بررسی موسسهBVA نشان داد: در طول اکتبر 2013 میزان محبوبیت فرانسوا اولاند به 26 درصد رسید و در مقابل 73 درصد با او مخالفت کرده‌اند. با این نظرسنجی رکورد محبوبیت کمتر از 30 درصد شکسته شد و در تاریخ فرانسه رکورد نامحبوب بودن یک رئیس‌جمهور شکسته شد.) مقابله میکند ولی دندان آن (اسلحه کیمیاوی اش) با تلاشهای آقای پوتین، تقریبن کشیده شده است؛ و حال...؛ نوبت پاکستان ( مادر سر سپرده و مهربان تروریزم)، و سپس هم ایران فرا رسیده است. مطلب منتشره از  "راه توده" را یکجا باهم پی میگیریم:

نوبت کشیدن دندان پاکستان

و سپس دندان ایران رسیده!

«خبری از جانب دوستان ما، جهت انتشار در اختیار راه توده قرار گرفته که ما می توانستیم بدون هیچ تفسیری آن را منتشر کنیم، بویژه که یقین داریم، حداقل بخش هائی از حاکمیت جمهوری اسلامی نیز بی اطلاع از آن نیستند. بموجب این خبر که ما آن را با همان اصطلاحات به کار برده شده در آن منتشر می کنیم «... پس از کشیده شدن دندان سوریه و نابودی تمام زیر ساخت های آن، اکنون طرح تبدیل پاکستان به سوریه دوم در دست تدارک است. این طرح به بهانه خلع سلاح اتمی پاکستان انجام خواهد شد، اما هدف نهائی علاوه بر تحویل گرفتن سلاح های اتمی این کشور، تبدیل پاکستان به سه کشور است. بلوچستان که هم مرز با ایران است و سابقه دولت مستقل تحت رهبری "بزنجو" را دارد، پشتونستان بزرگ با مرکزیت "وزیرستان" که هم مرز با افغانستان است و بقایای پاکستانی که دندان آن کشیده شده باشد. با آن که هدف نزدیک این طرح جدا ساختن بخشی از افغانستان و متصل کردن آن به پشتونستان است، اما هدف کمی دور تر آن ایران است. ایرانی که دندان آن را نیز مانند سوریه و پاکستان می خواهند بکشند!...»