افغان موج   

 ترکیدن قاسم قاتل توسط موشکهای غربی یک اتفاق نبود . پاره شدن تصاویر قاسم توسط مردم ایران هم یک اتفاق نبود ! اولی بار سیاسی دارد و دومی بار فرهنگی !

به جز اسطوره های تاریخی انسان و افسانه هایی کتابها ، در طول تاریخ انسان ، سیستمهای حاکم در تلاش برای ساختن قهرمانانی پوشالی نوعی روانکاوی پنهان را در خود دارند . قاسم سلیمانی که در نوع خود از جنایتکاران قرن 21 بود از این نوع است . یعنی قهرمان قاتل ها .

 

 قهرمان سازی پوشالی در اندازه اجتماعی و سیاسی تا اندازه های فردی ماهییتی کاملا متفاوت دارد . ولی فرایند طبیعی آن در یک مسیر است . با جنازه قاسم قاتل حتی احزاب سیاسی آمریکا هم مشغول نشخوار شدند . قاسم قهرمان حزب دموکرات آمریکا ... ولی حرف آخر را مردم ایران زدند.


رؤیاها و قصّه‌ها نیز، چنان‌که روانکاوان جدید اذعان می‌کنند، مانند اسطوره با ناخودآگاه آدمی سر و کار دارند و محتوای ناخودآگاه را نمایان می‌سازند. فرض بنیادی فروید این است که بخش عمدة رفتار، ریشه در فرایندهای ناهشیار دارد. از این‌ رو، وی داستان‌ها و اسطوره‌ها را ساحتی برای اتّحاد بخش‌های سه‌گانة روان تصوّر می‌نماید. اندیشهٔ کلیدی در روانشناسیِ تکاملی جامعه این است که سازوکارهای روانی هم مثل سازوکارهای زیستی نتیجهٔ میلیون‌ها سال تکامل از طریقِ انتخابِ طبیعی است. قهرمان سازی از نوع قاسم قاتل در این مقال نمیگنجد . ولی جر خوردن قهرمانان پوشالی در هر مقالی میگنجد .



آنها که یک شبه از قاسم قهرمان ساختند و به زور مدیا و ساندیس مشتی جاهل یا زالو را به خیابان کشاندند ... یک شبه هم میتوانند ببینند قهرمان قاتلشان کجا رفت ؟ مبارک است ، تبریک به خودم ، تبریک به تو ، تبریک به همه ... از نظر من پاره شدن بنر سلیمانی حرفش خیلی فراتر از یک پارگی یک تصویر است .این پاره گی دارای یک محتوایی است که اگر سیستم حاکم شعور انسانی داشته باشد خیلی بیشتر از اینها باید وحشت کند .
 


به دلیل «پایبند نبودن» جمهوری اسلامی به برجام؛ سه کشور اروپایی «مکانیسم ماشه» را علیه ایران فعال کردند...


مکانیسم ماشه یعنی چه ؟ یعنی سرکاری ملت ، یعنی بازی میکنن به آرامی در یک کلوپ قدرت مشترک ، یعنی جانت را میگیرن به آرامی ، مکانیسم ماشه یعنی جواز شلیک به هواپیمای مسافری اوکراین ، مکانیسم ماشه یعنی تقدیر از سپاه پاسداران در سرنگون کردن هواپیمای مسافری ، مکانیسم ماشه یعنی جواز سیاسی کشتار 1500 معترض طی 2 هفته ، مکانسیم ماشه یعنی جواز سیاسی هر تروری توسط سیستم ولایت فقیه در ایران ، مکانیسم ماشه یعنی نقش پلیس خوب و مذاکره کننده اروپایی و پلیس خشن هم درنقش آمریکاست ... ولی هر دو پلیس خوب و خشن در یک مسیر و هدف هستند ... قابل توجل اون اسکولای وطنی که از میان بازی اینها ، در فکر لقمه های باب طبع خودشان هستند .


شیخ کروبی، در نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای گفته است که آقای خامنه‌ای یا از فاجعه سرنگونی هواپیمای اوکراینی آگاه بوده و اجازه "فریب مردم" را داده، یا از آن بی خبر بوده، که در هر دو صورت شرایط رهبری را ندارد. یعنی خامنه ای صلاحییت ندارد ولی بالاخره یک جاکش دیگر از همان جنس روحانییت میتواند ولی فقیه شود ...
 


به جز شیخ کروبی عده ایی دیگر هم محدوده فاجعه را به شخص خامنه ایی گره زده اند . یعنی یک نفر را قربانی میکنند تا همه سیستم جان سالم به در ببرد . فائزه هاشمی هم به خامنه ای توصیه میکند برای نجات اسلام تن به تغییر دهد ...


فاجعه سقوط هواپیما به دستور سپاه یک استمرار 40 ساله در جوهر یک سیستم است که مسئولییت تمام این مسیر با همه مسئولین امور است. لباسی که خامنه ایی به تن دارد سمبل تمام این جنایتهای 40 ساله است . اگر متوانید از لباس آخوندی و روحانییت تنتان به عنوان سمبل جنایت اعاده حیثیت کنید .


رفتن یا استعفای افراد مشکلی حل نمیکند شایعات زیاد است کدام نره خری استعفاء داد یا میدهد ، مثل اواخر زمان شاه سابق که اعلحضرت هی نخست وزیر و فلان وزیر راعوض میکرد ...


حکومت اسلامی ایران از نظر من آن شجره ایی که نیست که آفت زده باشد و قابل اصلاح و درمان ! کل سیستم حکومت اسلامی خودش یعنی آفتی برای تمام تاریخ انسان !


بعد از این رنسانس تاریخی مردم ایران ، قشر انگلی روحانییت تا ته ماده و انرژی در سیاست و جامعه و فرهنگ سر بلند نکند ، حداکثر در محدوده مسائل دینی بچرد ، درسیاست وجامعه و فرهنگ خفه خون بگیرد اگر هم خواست حرفی بزند اول از آن لباس جنایت پرور روحانییت فاصله بگیرد و اعلام برائت کند .

 



14.01.2020
اسماعیل هوشیار

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید