افغان موج   

ترکیه عملیات موسوم به «شاخه زیتون» را که 20 ژانویه آغاز کرده بود،‌ با کمک شبه‌ نظامیان گروه فیلق‌الشام مخالف بشار اسد،‌ تحت عنوان پاکسازی منطقه مرزی سوریه و ترکیه از یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) با یک تجاوز گری نظامی دیروزعفرین را تسخیر نمود.

قبل از تسخیر عفرین جنگنده‌های شکاری ارتش ترکیه عفرین را بمباران کردند. اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بیشرمانه و مزورانه اعلام کرده بود که ارتش ترکیه تلاش می‌کند از کشتار غیرنظامیان جلوگیری شود. اما در این حمله فاشیستی شماری زیادی از شهروندان عفرین کشته و زخمی شده اند، و حدود یک میلیون نفر آواره شده اند. شبه نظامیان حامی اسد مبلغ هنگفتی را برای خروج مردم بیدفاع از عفرین درخواست نموده اند. شبه نظامیان با حمایت فاشیستهای ترکیه پس از کنترل بر عفرین وارد مغازه ها، رستوران ها و خانه ها شدند و مواد غذایی، وسائل الکترونیک، پتو و سایر کالاها را به غارت بردند.

 

امپریالیستها این بار برای تثبیت و حفظ منافع خود در منطقه عفرین را نشانه گرفتند. عملیات ارتش ترکیه علیه کردهای سوریه با دخالت و طرح و نقشه مستقیم روسیه در 20 ژانویه سال جاری آغاز شد. یک روز قبل از آغاز این عملیات، آنکارا ساخت دومین خط لوله زیردریایی گاز ترکیش استریم توسط گازپروم (شرکت نفت و گاز روسی) را تصوب کرد. این خط لوله‌، گازپروم را به سواحل ترکیه متصل می‌کند.
دولت تجاوز گر اردوغان در این عملیات شوم نه تنها منافع اقتصادی خود و اربابان امپریالیستی را حفظ نموده بلکه از نظر سیاسی در نظر دارد در چارچوب یک توافق نظامی با دولت مرکزی عراق عملیات مشترکی را علیه حزب کارگران کردستان(نیروهای پ ک ک) در خاک عراق آغاز کند و همچنین بر آن است که پس از تصرف عفرین، به مبارزه با یگان‌های مدافع خلق در منبج، کوبانی، تل ابیض، راس العین و قامشلی ادامه دهد.

امپریالیستها در جنگ قدرت با هم و کسب منافع بیشتر در منطقه تا کنون دست به هر جنایتی زده اند، از خلق داعش تا حمایت نیروهای فاشیستی ترکیه، سرکوب هر صدای حق طلبانه، ایجاد رژیم های دست نشانده، تصرف منابع اقتصادی و گسترش قلمرو، به قیمت نابودی یک بخش از بشریت.

اگر زمانی هیتلر برای پیشبرد اندیشه های فاشیستی خود نخست یهودی ها، سپس کمونیست ها، روشنفکران و حتا سوسیال دمکرات ها را هدف گرفت، خشن ترین و هارترین روش ها را برای نابودی آنان بکار برد. امروز تحت سیاستهای کشورهای امپریالیستی  و دست نشاندگان آنها مانند ارودوغان و بشار اسد میلیون ها انسان بیگناه کشته و زخمی و آواره شده اند.

امروز تمام سازمانهای حقوق بشری، شورای امنیت سازمان ملل، و سازمانهای ترقیخواه و ضد جنگ در مقابل این فجایع انسانی سکوت اختیار نموده و به نظاره گری تبدیل شده اند.

بورژوازی و مدیا هم با کمال بیشرمی سعی دارند به اینهمه آدمکشی و تجاوز علنی مشروعیت داده و آن را امری موجه جلوه دهند.

اگر بعد از دهه ها هیتلر از بین رفت، و جنایت و قساوت و سیاستهای ضد بشری او در تاریخ برای همیشه ثبت شد ، اما آنچه زیر سوال رفت وجدان انسان های آزادیخواه و مترقی همواره در رنج و عذاب بود که چرا نتوانستند با همکاری و همبستگی از این فاجعه پیشگیری کنند.امروز اردوغان و امثال او دقیقا سیاست هیتلری را اتخاذ نموده و اجرا می نمایند، اما تنها نیروی توانای توده های میلیونی در سراسر جهان با اعتراض به این جنایات ضد بشری که هر روز شاهد آن هستیم میتواند سیاستهای امپریالیستها و دست نشاندگان آنها همجون اردوغانها را افشاء نموده و به این تجاوز و جنگ افروزی خاتمه دهد.

ما ضمن بشدت محکوم نمودن این حرکت تجاوز گرانه اردوغان حمایت خود را از حرکتهای آزادیخواهانه و اعتراضی سراسری در افشاگری این عمل فاشیستی و مردم عفرین اعلام میداریم.

مارچ 2018

سازمان سوسیالیستهای کارگری افغانستان

کانون کارگران سوسیالیست