افغان موج   
FacebookTwitterDiggDeliciousGoogle BookmarksRedditLinkedinRSS Feed

گروپ کاری کمپاین

با سپاس فراوان از دوستان "کمپاین  تفکر، تحریر و عمل" که اینبار وظیفه ی بسا مهم و سنګینی را برایم سپرده اند، تا فشرده ی نظریات، اندیشه ها و نوشته های بعضی از دوستان ګرامی این کمپاین و نظر برخی از کشور های دیگر را در مورد انتخابات ریاست جمهوري کشور، که بتاریخ شانزدهم ماه حمل سال ۱۳۹۳خورشیدي برګزار ګردید، جمع  آوری نمایم. امیدوارم که آمال شما را بوجه احسن بر آورده ساخته باشم.

البته قابل یا آوری است، موضوعاتی که تا حال از سوی کمپاین" تفکر، تحریر و عمل" در مورد زنان جمع بندی شده است، خیلی جالب بوده اند، اما به یقین همرایم همنظر خواهید بود، اګر بګویم، که ګردآوری موضوع اینبار، خیلی پرهیجان و بسامهم به نظر میرسد. زیرا در این دور، موضوع انتخابات ریاست جمهوری و جریان رایی دهی هموطنان بخصوص سهمګیری زنان با شجاعت افغان ګنجانیده شده است، که باوجود بیم افګنی ها، ترس، ترور و وحشت از سوی دشمنان کشور( طالبان) بازهم درعقب مراکز رای دهی صف آرایی کردند و به کاندید مورد نظر شان رای دادند، و مشت سنګینی را نثار چانه ی دشمنان کردند.

با اشتراک فعالی که زنان در انتخابات سال ۱۳۹۳ایفا نمودند، لازم است تا در اجرای وظایف بعدی در دولت آینده نیز سهم برجسته ایرا احراز کنند. زنان آگاۀ کشور با صداقت مادرِوطن و دست های پاک انسان پرورانۀ شان مستحق اعتماد و باورمندی بیشترهستند. آنها از عهدۀ وظایف سپرده شده به خوبی بدرخواهند آمد و با توانایی های به خصوص شخصیتی خویش کمبودات جامعه را مرفوع خواهند نمود.

شیما غفوری

برګزیده از سایت افغان موج

در افغانستان يک جامعه سياسی شده متولد شد. پنجم اپريل در تاريخ به نام روز بيداری سياسی مردم افغانستان ثبت خواهد شد. مردم نشان دادند که هستی شان در هستی افغانستان می باشد و افغانستان به جای بخشی از جهان خود جهان است و انهايکه از جهان و زمان نفرت ميکنند و می خواهند افغانستان را از جهان جدا کند جواب رد گرفتند

زنان حماسه های شکوهمند و سازنده را ايجاد کردند. در ولسوالی خوگيانی زنان ترس را شکستاند، پیش شدند و مردها در عقب شان حرکت کردند. افغانستان بدل شده است. افغانستان ديگر همان افغانستان ديروز نيست. رمز اين پیروزی بزرگ و اين دست اورد تاريخي در بيداری مردم نهفته است. بيداري سياسی. انتخابات ما را درس های نوين داده است، بر برخي نظريات، تحليل ها، قضاوت ها و باور های ما خط بطلان کشيد و ما را وادار کرد تا در نظريات خويش تجديد نظر کنيم

 

          دستګیر روشنیالی

پورتال افغان-جرمن آنلاین

مردم قهرمانانه مقاومت نموده  با انقلاب مسالمت آمیز در برابر جنګ قد علم کردند. به بیان دیګر میتوان گفت که رای دهنده ګان به ګونه ی روشن و رسا اراده ی خود را متبارز ساختند و انتخاب خود را اعلام نمودند: صلح به جای جنګ ؛‌ همزیستی در تنوع به جای منازعه ؛ دیموکراسی به جای تیوکراسی حاصل ذهن یک عده و یا هم دیکتاتوری ایدیولوژیک؛‌ مشارکت زنان در روند تصمیمگیری ها به جای سرکوب جنسیتی ؛ و یا در یک کلمه جامعه ی مدرن و دارای آینده به جای جامعه ی تابع تصورات ،‌ کردارها و میراث های قرون وسطایی .
16 حمل نشان داد که مردم چندین ګام نسبت به نخبه ګان و روشنفکران خود پیش تر اند. 

رتبیل شامل آهنگ

صفحۀ آسمایی

 

ناظران اتحادیه اروپا در مورد روند انتخابات افغانستان ګفته اند، که افغان‌ها با حضور ګسترده خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور نشان دادند که طالبان شکست خورده‌اند.

این هیات، مشارکت رای‌دهندگان، به ویژه زنان را در انتخابات روز شنبه در افغانستان "بیش از انتظار" توصیف کرده است.

تییس برمن عضو پارلمان اروپا و رئیس این هیات ۱۶نفری، روز دوشنبه ۱۸حمل/ در یک نشست خبری در کابل گفت: " برگزاری آرام انتخابات و مشارکت بالاتر از انتظار افغان‌ها در آن، نشان از عزم قاطع و موثر آنها برای انتخاب آزاد رهبر آینده کشورشان دارد“.

آقای برمن تاکید کرد که "ما نمی‌دانیم چه کسی انتخابات را برده است اما می‌دانیم که طالبان باخته‌اند"

آقای برمن از علاقمندی زنان افغان برای شرکت در انتخابات نیز ستایش کرده است.

او گفت که امیدوار است در آینده شاهد حل مشکلاتی باشیم که در بعضی از مناطق سبب حضور کمرنگ زنان در مراکز رای‌گیری شد

 

آمریکا: حضور مردم پررنگ بود

در اعلامیه‌ای که به نمایندگی از مردم آمریکا از سوی کاخ سفید منتشر شده، حضور میلیون‌ها افغان در مراکز رای‌گیری پر رنگ توصیف شده و به مردم افغانستان تبریک گفته شده است.

کاخ سفید گفته که این مشارکت بیانگر مرحله مهم دیگری در افغانستان است که نقش افغان‌ها را در انتقال قدرت از یک رئیس جمهوری منتخب به رئیس جمهوری منتخب دیگر را نشان می‌دهد، آن‌هم در مرحله حساسی که نیروهای خارجی و آمریکا نیروهای خود را از افغانستان بیرون می‌کنند.

بارک اوباما رئیس جمهوری آمریکا هم در واکنش به برگزاری انتخابات افغانستان گفت که ایالات متحده آمریکا به حمایت خود از افغانستان مستقل، باثبات، یکپارچه و دموکراتیک، ادامه می‌دهد.

 

بریتانیا: دستاورد بزرگ افغان

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا از حضور گسترده مردم افغانستان در مراکز رای‌گیری، "با وجود تهدیدها و وحشت" استقبال کرده است.

آقای هیگ در بیانیه‌ای گفته: "این انتخابات لحظه‌ای تاریخی برای افغانستان و مردم این کشور است. در سراسر کشور میلیون‌ها افغان برای انتخاب رئیس جمهوری جدید رای دادند و این برای افغان‌ها دست آورد بزرگی است که زن و مرد و پیر و جوان به طور گسترده صف بستند تا در تعیین سرنوشت خود با وجود تهدیدهای خشونت‌آمیز نقش داشته باشند."

 

 

سازمان ملل: علاقه افغان‌ها به انتخابات

دفتر هیات نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، با تبریک برگزاری انتخابات، گفته افغان‌ها در انتخابات، "گروه گروه به مراکز رای‌دهی در سراسر کشور هجوم بردند".

یوناما با انتشار خبرنامه‌ای به نقل از یان کوبیش، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان گفته افغان‌ها با مشارکت وسیع در انتخابات، زمینه روند انتقال مسالمت آمیز قدرت را برای اولین بار مساعد کردند.

 

آندرس فو راسموسن، دبیرکل ناتو، گفته که میلیون‌ها افغان در سراسر کشور با علاقمندی و اشتیاق به پای صندوق‌های رای رفتند. او گفته که همه آرا شمرده خواهد شد و هر رای، رای به دموکراسی است.

آقای راسموسن گفته: "من به میلیون‌ها زن و مرد افغان که در سراسر کشور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی رای دادند، تبریک می‌گویم. به راستی می‌توان گفت این انتخاباتی بود که به رهبری افغان‌ها برگزار شد و تامین امنیت آن نیز به عهده افغان‌ها بود."

 

پاکستان: افغان‌ها شجاعت به خرج دادند

دولت پاکستان هم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان را به افغان‌ها تبریک گفته است.

در بیانیه‌ای که در ویبسایت وزارت امور خارجه پاکستان منتشر شده، آمده است: "ما به مردم برادر افغانستان برای مرحله مهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی تبریک می‌گوییم. میلیون‌ها افغان‌ در برابر تهدیدهای امنیتی و وضعیت بد هوا، برای تمثیل دمواکرسی شتافتند که رئیس جمهوری آینده خود را انتخاب کنند." بی بی سی

 

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی افغانستان، برای خیلی ها بی سابقه خوانده شده است.

گفته می شود که این انتخابات بالاتر و فراتر از انتظار های مردم برگزار شد

از این انتخابات سه درس آموخته شد:

 

دموکراسی در افغانستان به سوی نهادینه شدن  میرود

.در مورد طالبان شورشی به صورت اغراق آمیز صحبت می شود

 نیروهای امنیتی افغانستان توانایی تامین امنیت را دارد

(رادیو آزادی)

 

 

مشارکت زنان و مردان در امور کشوری آلام مردم افغانستان راتقلیل بخشیده و نویدآور آیندۀ خوشبخت و مرفه آنها خواهد بود.

 

شیما غفوری

برگزیده از سایت انسجام

 

حضور گسترده زنان در انتخابات دو پیامد روشن داشت:


یکی اینکه زن افغان میخواهد دوشادوش مردان در تغییر و تحول کشور سهیم باشد؛و دیگر هیچ پروسه سیاسی افغانستان بدون مشارکت زنان راه به موفقیت نمی گشاید.

عاصیه دادشانی

 

پروسۀ رأی دهی در انتخابات سال ۱۳۹۳به حیث یک پدیدۀ باورناکردنی آبرو، شرف و حیثیت ملت افغانستان را اعاده نمود. در این مرحله "انگشت ها" در مقابل مشت ها بلند شد و ثابت نمود که هرگاه زنان و مردان افغان به صورت یک پارچه و مصمم عمل نمایند، هیچ دشمنی نمیتواند سر نوشت مردم افغانستان را بار دیگر به بازی بگیرد.

شیما غفوری

برگزیده از سایت نعیمی

 

 زنان با شجاعت افغان با وجودبیم افګنی ها ترور و وحشت از سوی دشمنان کشور‎( طالبان) بازهم درعقب مراکز رای دهی صف آرایی کردند و به کاندید مورد نظر شان رای دادند، و مشت سنګینی را نثار چنه ی دشمنان کردند.

صالحه اسحق زی خالقی

 

زنان بایدخودشان از حقوق خود دفاع کنند نه اینکه منتظر باشند کتا مردان به آنان حقوق نا چیز بدهند.

 

عنايت الله ترين عزيزی

 

ما روشهای آگاهی دهی وروشنگری را پيش کش مينمايم، هرگاه بتوانيم يک فيصد زنان را بدان معتقد سازيم، پاره يی از مسوؤليتهای مانرا اداء نموده ايم.

 

ناهيد علومی

 

 

 عامل اساسی تمامی مشکلات پایین بودن آگاهی فردی و خرد اجتماعی در زنان و مردان می باشد و بس. و این مشکل فراگیر بوده و همه جامعه را با سطوح فرهنگی مختلف شامل می شود. 

مصطفی تیموری

 

برای رهايی وآزادی کامل زنان ازقيد مناسبات فرتوت نياز است تا زنان خود با آگاهی وارد کار زار حمايت از تساوی حقوق شوند، اما اگر زنان به جای ارتقای آگاهی شان در پس پرده بازی های قومی، زبانی وجنسيتی خود را پنهان کنند، نه درعرصه بهبود وضعيت مفيد واقع خواهند ونه خود به آرمان شان خواهند رسيد.

ناهيد علومی

 

در نظام اسلامی زن نصف آدم است

کریم پوپل

 

 

تا زمانیکه زنان با هم متحد نشوند .جراات و دانش و اقتصاد خود را قوی نکنند خود را از تحت تسلط رسوم و عنعنات تاریخ تیر شده چه بنام اسلام چه بنام شرعیت  افغانی چه بنام های دیگر و غیره نجات ندهند .و از یک حکومت ازاد و طرفدار حقوق مساوی مردان با زنان حمایت نکنند مشکلات شان حل نمی شوند

 

عنایت الله ترین عزیزی

 

متحد شدن زنان با همدیگر و برداشت گامهای آهنین شان علیه نابرابری ها، ظلم، استبداد، بیسوادی ...و..و... سیلی محکمی ااست بر روی زن ستیزان.

فتانه مقتدر

 

تنها همبستګی ومبارزه پیگیر زنان علیه ستم واستبداد زنجیر اسارت را خواهد شکست.

 

سيده طلوع

 

تامین حقوق وازادی زنان فقط در چار چوب نظام های عا دلانه ، اقتصادی اجتماعیی ممکن ومیسر است

سیده طلوع

 

 

به وضاحت در جامعه سنتی افغانی بخصوص در داخل افغانستان میتوان دید که زنان افغان ما با وجود که بسیار قدرت وتوانایی واستعداد های خارق العاده  دارند مگر متاسفانه ایشان چون در محدوده ذهنی قرار دارند هیچ وقت نتوانستند از بحر وسیع علم ودانش آگاهی پیدا کنند صرف بعد از تولد خاطر دختربودن خود محکوم به زجر کشیدن میشود این نو نهالان بدون اینکه بدانند کی استند وچه توانایی های نهفته در درون شان پنهان است وقانع در چوکات همین دایره کوچک مگر تاریک زنده گی میمانند وآنقدرخاموش وبی خبر که حتی بعضی شان دور از خود آگاهی از این همه استعداد های خود بدون تبارز در عمل تا دم مرگ در این تاریکی جهل میمانند (بهترین راه بیرون رفت از ججهل است)

 

ظریفه فردیانا

 

عوامل عمده  عدم تساوی حقوق زنان بامردان ویا حداقل مراعات کردن بعضی از حقوق شان در افغانستان قرار ذیل میباشند:

 عدم اگاهی اکثر زنان از حقوق شان.

 بیکاری و بی سوادی اکثر زنان

 حمایت نکردن حکومت ها از حقوق زنان .

 نداشتن یک قانون اساسی مدرن به حمایت از حقوق زنان

 بی علاقه گی اکثر مردان به حقوق زنان به دلایل مذهبی .عنعنوی.بی سوادی و جهالت.

 حمایت اکثر زنان و مردان از رسم ورواج های تاریخ تیر شده.

 حمایت اکثر زنان و مردان از جنبه های منفی مذهب.

 بی علاقه گی اکثر مردم به خصوصیات مدرن آزادی.

  تحت تسلط قرار داشتن زنان از نظری اقتصادی به مردان به دلایل بیکاری .بیسوادی .فقر بی قانونی مرد سالاری و عدم اگاهی و مذهبی بودن.

 .نمایشی بودن سازمان زنان .حقوق بشر.و دیگر مدافعین تقلبی خارجی و داخلی حقوق زنان.

- نداشتن زنان با جراات وبا مطالعه کافی برای دفاع از حقوق خود بصورت عملی . و از همه مهم تر اینکه تا زمانیکه زنان به مثل مردان به خود مذهب و شرعیت جور نکنند و به نفع خود فتوای ندهند اصلا مشکلات زنان از نظر مذهبی .اقتصادی.سیاسی .اجتماعی و فرهنگی و غیره حل نمیشوند.

عنايت الله ترين عزيزی

 

 

 

درجات ترقی یک کشور ، در حیات اجتماعی منوط به احترام به زنان میباشد.

 

سيده طلوع

 

 

 

تحصيل وتعليم ومشارکت سياسی زنان با هم رابطهء ارگانيک دارد، از نگاه من سواد تنها خواندن ونوشتن نيست، بلکه درک از قضايا، درک از واقعيت های جامعه، درک از پيچيده گيهای سياست، زمان، مکان وجهان است.

ناهيد علومی

 

 

روز هشتم مارچ روز همبستگی زنان جهان است، یعنی همبستگی در مقابل ستم و تبعیض خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که از جانب خود زنان پیشنهاد گردیده است، تا حال نفس میکشد و نظر به شرایط جوامع مختلف به اشکال و با محتوی گونه گون تجلیل میگردد. ما از آقایان که طرفدار آزادی و دموکراسی هستند این توقع را نداریم که به این دستاورد کهنسال زنان دست بَرند. خواست ما از آنها این است که در این روز زنان را پشتیبانی نمایند تا با هم یکجا در مورد اهداف دور و نزدیک تفکر نموده و هر سال در هشت مارچ یک هدف معین را در پیش گرفته وبرای تحقق آن کار کرده وجامعه را در راه تساوی حقوق افراد و عدالت اجتماعی بسیج نمایند.

سایت 24 ساعت

پوهندوی شیما غفوری

 

مقام زن

 وقتی او یک دخترهست درِجنت را برای پدربازمی کند

 وقتی او یک همسر هست او دین رابرای شوهرپوره میکند

وقتی او یک مادر هست جنت زیرپایش می باشد

 اگرتنهاست سایه اش باش

 اگرمیخواهد گریه کند شانه اش باش

 اگرخوشحال نیست خنده اش باش

 اگرشما را احتیاج دارد کنارش باش

 اگرتحمل دوریت را ندارد همیشه پیش اش باش

ستانکزی

 

 

 

 

زن این موجود زیبا با جسم لطیفش باید چنان مورد حمایت جامعه قرارگیرد که بتواند با تربیه سالم فرزندان خود، بزرگمردان و بزرگزنان با افتخار به همان جامعه تقدیم کند                                      .

                                   

شمس صمدی

 

 

 

 

 

به علاوه زیبایی و لطافت، محاسن دیگری چون فداکاری، از خود گذری، رونق دادن به زندگی، تربیه سالم فرزندان و دهها حسن نیکوی دیګررا باید در وجود زن و اولتر از همه در وجود همسر خود جستجو کرد                                شمس  صمدی

 

 

در بین پشتونها خشونت [لت و کوب] علیه زنان شرم پنداشته میشد، و آن مردی که متوسل به این کار میشد، اعتبارش را درجامعه و ماحول ازدست میداد. بازهم درین مورد " استوارت الفنستون" چی حکایه میکند "اگرچه شرعیت اسلام برای مردان اجازه میدهد تا زنان را تنبیه نمایند، ولی در بین پشتونها ازین اختیار کار گرفتن عامل بی اعتباری مردان در جامعه تلقی میگردد"

نجیب الله بارکزی

 

سید جمال الدین افغان نظر خویش را در مورد زندگی زنان افغان چنین بیان نموده است " زنان افغان در شهرها ستر میکنند و در قری و صحرا روی برهنه میگردند، و با مردان آمیزش دارند، در محافل خوشی بصورت دایره رقص میکنند که اتن نامیده میشود"  ( تتمه البیان التاریخ الافغان- ص-147 ترجمۀ دری- سید جمال الدین افغان)

 

 

 

 

 احمد شاه بابا  سال....؟به زنان کاردان حق  دخالت در امور مملکتى را داد ، القابى تعیینکرد و مخصوصاً در امور مربوط به زنان و وارسى از حقوق زنان حق صدور فرامين را نيزبه آنها تفويض کرد ، به اين منظور به زنانيکه مؤظف به کارى مى ساخت مهرى نيز برايشان نقر ميکرد تا فرامين آن ها اعتبار و وزن بيشترى کسب نمايد

محقق معصومه عصمتى وردگ از کتاب بنام (( نقش و  موقف زنان افغانستان ))

تتبع از نجیب الله بارکزی

 

 

در حدود دوصد سال قبل زنان پشتون دوشادوش مردان بیرون از منزل کار میکردند، و در مقابل کار شان مزد بدست می آوردند. " استوارت الفنستون" در باره چنین می نویسد: در مناطق قبائلی دور افتادۀ پشتونها، زنها با مردان بیرون از منزل شانه به شانه کار میکردند ولی در هیچ یک از مناطق آنجا[افغانستان] مزد زنان در مقابل کار شان، چنانکه در هندوستان مروج بود، کم نمیشد. << در هندوستان اگر زنان به اندازۀ مردان هم کار میکردند، مستحق نصف مزد شناخته میشدند>>(افغانان- احوال زنان- ص ۱۸۳)

نجیب الله بارکزی

 

" استوارت الفنستون" در مورد آزادی های زنان در بین پشتونها، یافته هایش را چنین می نویسد " زنان پشتون با چادر ها در بازار ها گشت و گذار میکنند، در باغ های گردهمجمع می شوند، اگرچه در حجاب هم هستند ولی مانند زنان هندوستان محصور نیستند. بصورت عموم وضعیت زنان افغان به مقایسه با همسایگان افغانستان بد نیست." ( افغانان-احوال زنان-ص۱۸۴)

نجیب الله بارکزی

 

امروزه  وقتی فمنیست ‌ها تأکید می‌ کنند که «امر شخصی، امر سیاسی است» دقیقاً می‌خواهند  بگویند که بدون توجه به نهاد خانواده نمی‌توان به آزادی دست یافت. اصلاح نهاد خانواده و دموکراتیک ‌سازی آن برای بانوان اهمیت سیاسی دارد.بنابراین، بانوان افغانستان اگر می‌خواهند به آزادی دست یابند، باید بر نامزدان ریاست جمهوری فشار وارد کنند که برنامه‌های جامع و معقولی در عرصه دیموکراتیک ‌سازی خانواده داشته باشند. متأسفانه نهاد خانواده در سرزمین ‌ما نهاد برده‌ داری و محل زیست نابرابران است. در خانواده‌های افغانستان، همه چیز، نه بر اساسِ گفت و گو و اقناع ‌گری، بل بر بنیاد اعمال خشونت و صدور دستور صورت می‌گیرد.

عبدالشهید ثاقب

پورتال افغان جرمن

 

 

زن فرشته ایست که فامیل را زیر بال خود می پوشاند
زن طریق خرچ کردن را نسبت به مرد ها بهتر می دانند
یکی از برتری های زن فرزند آوردن است که مرد ها از این کارعا جز اند
زن ها مرد ها را رهنمای می کنند
اگر مرد نباشد زن کار مرد ها را اجرا می کند اما مرد بدون زن بی دست و پا می شود
اگر زن نباشد مرد ها خود را گم می کنند
زن مانند یک گل است که بویش دنیا را معطر می سازد
خداوند زن را آفرید تا دنیا را زیبا تر سازد

صالحه یوسفی

پورتال افغان جرمن

 

 

هنگامی که روح در تو دمیده می شود...
در شکم یک زن هستی...
هنگامی که گریه میکنی
در آغوش یک زن هستی...
هنگامی که عاشق می شوی
در قلب یک زن هستی...

زن امانت است...نه برای اهانت

معصومه کوهستانی

 

 

روز جهانی‌ زن را به تمام زن‌های جهان مخصوصا زن‌های افغان که مظلوم‌ترین زن‌های دنیاست از صمیم قلب تبریک و تهنیت عرض میکنم
به زنی که هم مادر است هم خواهر هم همسر هم عزیز است هم دوست هم غم شریک وهم هجران شریک وهم شریک زندگی و مهم تر از همه یک انسان است. زنی که هر روز شلاق می خورد زنی که به خود آتش میزند و صدایش شنیده نمی شود باید بگویم که هیچ انسان مستحق درد کشیدن نیست انسان برای شکنجه شدن به دنیا نیامده انسان برای شاد بودن و ازاد بودن به دنیا آمده به امید روز که دگر خشونت علیه هیچ زنی‌ نشود و هم بداند که بدون زن زندگی‌ ناممکن است.

آصف اکبری

 

 

ما زنان باید بیاموزیم تا در قدم اول ارزش خویش را بدانیم. به خود احترام قایل شویم و باور داشته باشیم که ما قابلیت آنرا داریم تا بهترین انتخاب های خویش را در زندگی با استعدادهایمان بدست آوریم، ، و نگذاریم که، گفته ها، انتظارات، و افکار دیگران این اطمینان خاطر مانرا ضعیف بسازد.


زرغونه عبیدی

از پورتال افغان جرمن

 

گروپ کاری کمپاین از شما خوانندۀ عزیز تمنا مینماید تا افکار خویش را در مورد زن در قالب مقوله های مؤجز به این آدرس به ما بفرستید:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

علاوتاً پورتال افغان جرمن،  سایت های آسمایی،  24 ساعت و نعیمی لطف نموده و دریچۀ نظر سنجی را در مورد کمپاین باز نموده اند. شما میتوانید مقوله های تانرا در این سایت ها هم به نشر برسانید. بعداً نظریات شما توسط گروپ کاری کمپاین  به سایر رسانه ها و برای تمام هموطنان عزیز ما پخش خواهد گردید. 

همچنان دوستان دیگری با جدیت تمام در صفحات فیس بوک شخصی شان و در سایت های فیس بوکی از جمله " بانو"، "کانون مباحثاتی آسمایی" ،"تابش نو" و "کانون هماهنگی زنان" این کمپاین  را فعالانه تعقیب مینمایند.  ما همچنان منتظر نظریات شما در فیس بوک میباشیم.

قسمتی از اندیشه های هموطنان در اینجا بازتاب خواهد یافت که در آینده هم شما را در جریان این نظریات خواهیم گذاشت. البته تمام نظریات رسیده به نوبت به دسترس شما قرار خواهد گرفت.

با اردت وحرمت

صالحه اسحق زی خالقی