افغان موج   

 امروز؛ انگلیس و امریکا، خوشبختانه!، دریافته اند که با رویکرد های شان در چهل سال تمام، میلیون ها انسان در کشوری به نام افغانستان کشته، معلول و زخمی و آواره و بیچاره شده است.

وجدان های خفته ی این تبهکارن خوناشام جهانی ( انگلیس و امریکا)، دگر بیدار شده است. درک و احساس از درد های متوالیی چندین دهه مردم افغانستان، وجدانهای آنان را زیر فشار قرار  داده است.

تا اینکه امروز، در اولین روز  ماه چهارم و روز اول اپریل سال 2021  با هم  تصمیم گرفتند که ریشو های بی سواد و کم سواد را که از زندان های گوانتانامو، کراچی، بگرام و پلچرخی از غل و زنجیر و ذولانه رها کرده و به قطر انتقال و با صرف هزینه ی صد ها میلیون دالری، در لوکس ترین هوتل های دوحه جا بجا کرده بودند؛ تنبیه نموده برای ایشان اعلام دارند که:

شما سطح کشتار، خونریزی و جنایات را خلاف مقیاس تعیین شده ی ما بسیار و بسیار بلند برده اید.

انگلیس و امریکا، حامیان اصلی تروریزم "طالبانی- داعشی"!، فقط و فقط امروز، در اولین روز ماه نو شهیر اپریل، تصمیم گرفته اند تا کادر رهبری طالبان را که از زندان های مختلف به دوحه رسانیده بودند، جمع کادر رهبری ریزرفی طالبان در کویته، پیشاور، کراچی که در زیر رهبری " آی ایس آی"  تمام فعالیت های تروریستی خویش را به پیش میبرند ( و انگریز و امریکا بانی و حامی آنان اند)، جمع تروریست های باشنده مهمان خانه های کابل به مهمانداری و مهمان نوازی حامد کرزی- غنی احمدزی و ...، فقط و فقط به گوانتانامو انتقال بدهند!!!.

چه پیام خوشی!

پدران و مادران و حامیان طالبان! دگر به این خونخواران و به قول دونالد ترامپ؛ به این «قاتلان کرایی» پشت کرده به انسان و زندگانی انسانی التفات ورزیده اند!!

هموطنان عزیز غرقه در درد و ماتم توحش و تروریزم!

لطفن پاسخ دهند که با این تصمیم  انگلیس و امریکا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 به این ترفند میخواهیم علت و سر نخ اصلی فجایع چندین دهه را آفتابی نماییم؛ تا راه اساسی  برون رفت از بحران و خونریزی و ویرانی کشور را به درستی دیده بتوانیم.

این بار من کوتاه و کوتاه نوشتم تا عزیزان فیسبوکی هم در گستره وسیع آن را بازتاب دهند و به همرسانی کنند.

من منتظر دیدگاه و نظر شما در همین گستره هستم. این هم آدرس الکترونیکی این جانب:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

روز و تاریخ نگارش این نبشتار:

اول اپریل، روزی که میتوان با شوخی های تمام، دروغ گفت و دوستان را شگفتزده ساخته و خنداند.

اما واقعیت های تلخ تاریخی را برای بیداری اذهان مردم بازگو کرد.

 

سلیمان کبیر نوری