افغان موج   

محمد عالم افتخار  

سنت طالبان کرام از روزگار پرانچک شدن شان توسط سازمانهای جهنمی آی ایس آی و سی آی ِاِی این بود و هست که هرجانور همراه و همقدم شده با خود را بدون معطلی و اما و اگری «ملاصاحب» تیار مینمایند و بدین حساب اینک که با جور آمد های دوحه قطر، با ترامپ و خلیلزاد و سیاسیون و نظامیان امریکا پیوند دوستی ها را علانیت بخشیده اند؛ دیگر جنابان ترامپ و خلیلزاد و خیلی های دیگر میشوند «ملاصاحبان».

به هرحال جناب مُلا دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا عادات مُلایی طالبانی از خود بروز داده عجب بالای خود عریضه کردند. توجه کنید:

 

 

https://www.didpress.com/wp-content/uploads/2020/03/photo_2020-03-23_16-06-48-706x1024.jpg
آقای ملا ترامپ در توییت فوق نگاشته است: «هایدروکسیکلوروکوین و ایزیترومایسین در صورتی که با هم استفاده شوند، این فرصت را دارند که به یکی از موثرترین عوامل در تاریخ پزشکی جهان تبدیل شوند. سازمان غذا و داروی امریکا کوه‌ ها را جا به ‌جا کرده و کار عظیمی انجام داده است. متشکرم! امیدوارم که هر دوی این داروها فوراً مورد استفاده قرار گیرند. مردم دارند جان می‌دهند. سریع عمل کنید و خداوند نگهدار همه باشد!»
این در حالی است که تاکنون کارشناسان بهداشت استفاده از این دو نوع دارو را در درمان کرونا ویروس به طور رسمی تأیید و اعلام نکرده‌ اند.
اینکه چنین نسخه پیچیدن دستوری و فرمان تیوتری از مقام رئیس جمهور یک کشور بزرگ که نه دکتور طب بوده است و نه عطار کدام بازارچه؛ چه معنا و مورد و معقولیت و ضرورت دارد؛ هدف بحث ما نیست.

هم اینکه دعوی میشود: سازمان غذا و داروی امریکا کوه‌ ها را جا به ‌جا کرده و کار عظیمی انجام داده است؛ اگر به این معنا گرفته شود که این دارو ها را کشف و اختراع و به تمامی طی مراحل آزمایشگاهی و تست بالینی وغیره کرده است؛ میدانیم که دست کم در برهه مورد نظر توییت؛ وارد نیست و حقیقت ندارد. چرا که این دارو ها حایز قدامت بسیار و شناخته و استعمال شده در سراسر جهان میباشند.

البته در اطلاعات آفاقی تارنماهای انترنیتی بی جلو و نه چندان بامسئولیت؛ اینجا و آنجا دیده و شنیده شده است که گویا در چین و برخی مناطق دیگر از ناچاری و کنجکاوی کلوروکین و هکذا دارو های قبلاً استقاده شده در بیماری های تنفسی گوناگون معمولی و اپیدیمیک چون انفلونزا های مرغی و خوکی و سارس و مرس و ایبولا ....و حتی ایدز تست شده؛ گاه تأثیراتی خوب یا بد نموده است.

ولی تا کنون نه تنها در هیچ کجای دنیا اهالی علم و فن ذیصلاح در مورد یکی دو دارو به اینجا نرسیده اند که «هایدروکسی کلوروکوین و ایزیترومایسین در صورتی که با هم استفاده شوند، این فرصت را دارند که به یکی از موثرترین عوامل در تاریخ پزشکی جهان تبدیل شوند.» بلکه همچنان در شناخت کامل و نهایی این آفت؛ تدارک واکسین برای آن؛ ایجاد یا تثبیت دارو های مؤثر برآن؛ کوه و کوتل زیادی در مقابل دارند.

چنین حکم قاطع پزشکی؛ فقط میتواند مبتنی بر کوه هایی از اطلاعات باشد که تاکنون مردم و متخصصان طبی جهان ازآن  آگاه نیستند و ملا دو نالد ترامپ تنها میتواند به دلیل مقام و صلاحیت و مسئولیت بالفعل خود؛ به آن دسترس داشته باشد. و این شامل آنهم میگردد که اساساً مهندسی و انتقال و انتشار و تکثیر ویروس عجیب و ناشناخته کرونا برای علوم طبی؛ تحت اداره و اراده حضرت ترامپ بوده و چیز های مانند پادزهر و واکسین و دارو و درمان عندالضرورت آن پیشاپیش معلوم و آماده باشد. در چنین صورتی اینکه «سازمان غذا و داروی امریکا کوه‌ ها را جا به ‌جا کرده و کار عظیمی انجام داده است»

معنا پیدا میکند!

خوب است پیش از نتیجه گیری؛ این متن از گزارشنامه افغانستان را هم بخوانیم:"

ترمپ: کرونا یعنی رونق اقتصادی امریکا

اگر ثابت شود کرونا ساخته  امریکاست، ترامپ بعد از هیتلر یک جنایتکار جهانی است!

 

وبسایت "اینفووارز" به نقل از "فرانسیس بویل" طراح لایحه سلاح های بیولوژیک در امریکا گزارشی منتشر کرده  که عملا علیه سازمان بهداشت جهانی است  به این دلیل  که این سازمان در تحقیقاتی مربوط به ویروس کرونا دست داشته است. فرانسیس بویل مدعی شده که ویروس منتشر شده در ووهان چین یک سلاح تهاجمی جنگی بوده و سازمان بهداشت جهانی کاملا در جریان اتفاقات آن بوده است.

 

بویل که پروفسور دانشگاه ایلینویز در امریکاست در مصاحبه با "ژئوپولیتیکس اند امپایر" گفته است که ویروس کرونا یک سلاح کشنده بیولوژیک است یا حداقل یک ویروس با قابلیت دو‌گانه است که بطور ژنتیکی دستکاری شده تا به خصوصیات خاصی مجهز شود. او اعتقاد دارد بهمین دلیل چین در مراحل اولیه تلاش کرد تا انتشار این ویروس ‌را مخفی کند و حالا با سخت ترین مقررات سعی در کنترل آن دارد.

 

بویل همچنین از آزمایشگاه سازمان بهداشت جهانی در ووهان خبر داده است که ظاهرا این آزمایشگاه منشاء پخش اتفاقی ویروس کرونا به بیرون از آن بوده است.  فرانسیس بویل در این مصاحبه همچنین از جزییات قاچاق این ویروس از کانادا به ووهان توسط چینی ها خبر داده و معتقد است که سازمان بهداشت جهانی کاملا در جریان همه اتفاقات اخیر بوده است. مصاحبه فرانسیس بویل از سایت یوتیوپ حذف شده است.

 

پس از انتشار این گزارش، ترامپ در یک سخنرانی گفت که کرونا باعث رونق اقتصاد امریکا خواهد شد و حداقل، بخش مهمی از سرمایه گذاری ها در چین به امریکای لاتین منتقل خواهد شد که در کنار گوش ماست.

https://www.infowars.com/creator-of-us-bioweapons-act-says-coronavirus-is-biological-warfare-weapon"/

 

اینکه دولت چین پس از اقلاً دوماه سکوت و طبعاً سنجش و تحقیق؛ سی آی اِس و ارتش امریکا را متهم کرده ویروس کرونا ساخته و انتشار داده آنها است و اینگونه ایران و ناظران بسیاری در جهان نیز؛ باشد به جایش.

این خود رئیس جمهور برحال امریکاست که بالای خودش و کشورش؛ درین مورد عریضه کرده است!

 

و اما ملا زلمای خلیلزاد چطور؟

این حضرت عالی که از زمان پریزدینت ریگان و حقانی کلان؛ معروف انس و جن میباشد؛ در مصاحبه ای با ظریف نظر گرداننده رادیو آزادی فرموده است که (1): کمیسیون انتخابات؛ اشرف غنی را برنده انتخابات و رئیس جمهور افغانستان اعلام نموده ما انرا قبول داریم و به رسمیت می شناسیم؛ اما دکتر صاحب عبدالله هم نگرانی و ملاحظات قابل توجه و مشروعی دارند. لذا ما میخواهیم که آنها باهم کنار بیایند و حکومت همه شمول ساخته از فرصت پیش آمده صلح استفاده و با اپدیمی کرونا مقابله نمایند.

 

قاعده بازی در دموکراسی های لیبرال همین است که اگر کمسیون واقعاً مستقل انتخابات؛ برنده را حسب نورم ها و قوانین اعلام نموده باشد بازنده ولو که یکی دو رأی هم از برنده کم آورده باشد؛ بازنده است و مکلف به قبول نتیجه بوده حق چون و چرا و «مشروعیت» نگرانی ها و ملاحظات اضافی ندارد.

در چنین صورتی؛ به ملا خلیلزاد منحیث نماینده کشور خارجی و به نماینده سرمنشی ملل متحد و سفرای امریکا و انگلیس و غیره حق و صلاحیتی نمی ماند که به مسایل رئیس جمهور و دولت منتخب مردم افغانستان دخل و تصرف نموده حتی تیم رقیب انتخاباتی را برآن تحمیل بدارند. این صلاحیت و درایت رئیس جمهور منتخب و تیم سیاسی و انتخاباتی اوست که از کدام کادر ها و سیاسیون در کجا و چگونه استفاده می نمایند یا چطور؟

ولی خلیلزاد چه درین مصاحبه و چه در جاهای دیگر؛ هم در مورد اینکه آیا برنده اعلان شدن اشرف غنی توسط انتخابات قانونی و بی غل و غش بوده یا متقلبانه و زورگویانه و کودتایی؛ صراحت نمیدهد و هم در مورد اینکه پس از بازنده ثابت شدن؛ عبدالله عبدالله دیگر چه ملاحظات و نگرانی ها دارد و «مشروعیت» آنها از کجا میشود؛ روشنی نمی اندازد.

لذا ملاصاحب خلیلزاد نیز مانند امیر و اولی الامر خود در کاخ سفید؛ بر سر خود و طرف نظامی و سیاسی و دیپلوماتیک غربی و ناتویی عریضه میکند که ما نفر خود را سر کمسیون انتخابات «به زور» برنده اعلان کردیم ولی برنده و دارای پشتوانه  قدرت واقعی که طرف داکتر عبدالله است؛ این تخلف و تقلب را قبول نکرده و نمیکند؛ لذا میخواهیم آنها را هر طوری شده؛ در یک دولت گردهم بیاوریم .

البته کم ازکم شایعات است که تلاش ها برای متفرق ساختن اطرافیان دکتر عبدالله جاریست و تهدید و تطمیع و چماق و هویج هردو به کار می رود تا «دولت موازی» نامطلوب دفع و خنثی گردد. شاید اگر تمامی مساعی حاصل نداد چیزی شبیه یک حکومت «وحدت ملی!!» دیگر ساخته شود تا مُلایان سر برسند!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1ـ مصاحبه با رادیو آزادی:

https://www.youtube.com/watch?v=usjrecLkjlE