افغان موج   

دراین اواخرروسیه با استفاده ازبخش محدودی از نیروی نظامی اش متشکل ازنظامیان اردو، اجیران جنگی حرفه ای ( جنگ آوران کمپنی واگنر) ونیروهای ویژه، عملیات خاصی را به همکاری نظامیان ونیروهای پولیس جمهوریت های دونیتسک ولوگانسک درخاک اوکرائین به راه انداخته است.

 

 پوتین به مثابه ی یک "انتی سوویتچیک" وعنصرضد انقلابی دربیانیه خود بدون آنکه ازخیانت بادارانش یعنی گرباچوف و یلسین  را در ازهم پاشی اتحاد شوروی یاد آوری نماید، به شکل بیشرمانه  و. ا. لنین و رفقایش درحزب بلشویک را که صد سال پیش از امروز میزیسته اند وهیچ نسبتی به رویکرد و دگرگونی اوضاع امروزی ندارند، باز هم مقصراوضاع فعلی دراوکرائین قلمداد نمود. این  درحالی است که لنین ورفقایش با احترام به حق تعین سرنوشت ملت ها و با پیروی ازدیموکراسی واقعی، خروج آزادانه ملتها را ازترکیب اتحاد شوروی درج قانون اساسی اتحاد شوروی نموده بودند.

 

 واقعیت مبرهن و مستند  تاریخی است که امریکا در سال 2014 به سلسله مداخلاتش درسایرکشورها به مقصد " رژیم چینج " وترویج هرج ومرج مدیریت شده با مصرف 5 میلیارد دالر در راه اندازی یک کودتای بسیار خشمگین، زیر نام "انقلاب نارنجی"، رئیس جمهورانتخابی و قانونی اوکرائین آقای "ویکتور یانکوویچ " را مجبور به فرارساخته بجای او بازمانده های" استیفان باندر" رهبرشوینست های اوکرائین را که درجنگ دوم جهانی با المان نازی همکاری داشت به قدرت رساند.

 

 دیری نه گذشت که رژیم فاشستی ونیابتی امریکا دراوکرائین تبعیضات را بر ضد روس ها وروسی زبانها به راه انداخته به تشویق و ترغیب غرب، سیاست ضد دولت روسیه را درپیش گرفت. رویکرد های فاشیستی و ضد روسی حاکمیت نازی اوکرایین  باعث شد تا، کریمیا به روسیه بپیوندد و روسهای مناطق شرقی اوکرائین در قالب "جمهوریت های مردمی دونیتسک ولوگانسک" استقلال خود را اعلان نمایند.

 

واضح است که رژیم نیابتی ودست نشانده امریکائی دراوکرائین محکوم به شکست بوده وبا روسیه و ارتش آن قابل مقایسه نمیباشد. البته جنایات، قتل عام روسها و ویرانی هایی را که رژیم کیف درهشت سال گذشته در ضدیت با مردم روسی زبان در شرق اوکرائین مرتکب شده است، موضوع این تبصره نمیباشد. اما من متاسفم که ولادمیر زلنسکی رئیس جمهور دست نشانده امریکا به تحریک امریکا وغرب وطن خودرا خواسته و یا هم ناخواسته زیر پاشنه های آهنین اردوی روسیه انداخت، درحالیکه میتوانست از مزایای اقتصادی شرق وغرب استفاده کرده وطنش را به سمت  ترقی و تعالی سوق داده به بهروزی و سعادت مردم اوکرایین مدد رساند. آری عزیزان! این است نتیجه اعمال ایجنت های خارجی، چه درافغانستان، چه درآوکرایین و چه در ده ها کشور دیگری که ما شاهد آن بوده ایم.

 

دربحبوحه ی وقایع اوکرائین همه دستگاه های دروغ پراگنی  غربی با نشرجعلیات و دروغ های شاخدار راجع به روسیه وپوتین دست به هم داده همه ازیک سوراخ باد متساعد میسازند. همه رسانه های غربی در خدمت دستگاه پروپاگند الیگارشی اقتصادی غرب قرار دارند. تمام  رسانه های غربی هر لحظه و هر لمحه با تبلیغات و پخش اخبار یک جانبه بر ضد روسیه میپردازند. فیسبوک، توویتر، یوتیوب، ... همه سیاسی شده آب در آسیاب الیگارشی مالی – اقتصادی نیولیبرال ها میریزند که دیدن و شنیده آن برای کسانیکه میتوانند  بحران منطقه و جهانی را به خوبی مورد کنکاش و ریشه یابی قرار دهند، سخت تهوع آور و دل بد کننده شده است.  

 

چندی پیش در برنامه شماره " 105" « جمهوری پنجم » رسانه وزین " گزارش نامه افغانستان " که تحت مدیریت آقای رزاق مامون، نویسند، پژوهشگر و ژورنالیست با استعداد کشور به نشرمیرسد، ویدیو را مشاهده کردم که درآن جناب مامون با شخصی به نام " ادریس رحمانی" مصاحبه میکرد.

 ( ویدیوی جمهوری پنجم شماره 105)*

 

اما در مورد معرفی آقای ادریس رحمانی چه میدانیم؟

 

آنچه آقای ادریس رحمانی خود، خویشتن را در همین مصاحبه به معرفی میگیرند چنین است.

آقای ادریس رحمانی، در ویدیوی شماره 105  جمهوری پنجم، پس از دقیقه پنجم فقط برای چند ثانیه به صورت ناخود آگاه، یا هم خود آگاه  خویشتن را چنین به معرفی میگیرند:

 

  " نیرو های نظامی امریکایی را  وقتی می خواستیم از بگرام به جای دیگر انتقال بدهیم، یک دنیا جنجال داشت که چطور انتقال بدهیم".

https://www.youtube.com/watch?v=ntJpt669e0I&ab_channel=%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%BE%D9%86%D8%AC%D9%85

 

این اظهارات آقای رحمانی، یک صداینا رسا است  که ایشان را به معرفی میگیرد.

 شما این آواز را به دقت بشنوید!

 آقای ادریس رحمانی درین مصاحبه، بی هراس،  صدای نیروهای ویرانگر و غاصب غرب به رهبری امریکا که کشور مان را به تروریستان بین المللی تسلیم داد و در کشور مان فاجعه آفرید را امروز با چهره سرشار از خوشی و با خود اعتمادی، فریاد میدارند.

 آقای ادریس رحمانی چه کاره، دارای کدام مقام، منصب و پست و پوزیشنی بوده که در انتقال نیروهای امریکایی از بگرام به جا های دیگری چنین مسوولیت بزرگی را به دوش داشته اند، تا نیرو های امریکایی با مصونیت کامل از بگرام به جا های دیگر انتقال داده شود؟

 چنین اظهارات خود میرساند که این جناب جزء مشاورین ارشد و یا رهبری نیروهای امریکایی بوده است. از نظر مردم افغانستان جناب آقای ادریس رحمانی یکی از اجیران وهمکاران افغان تبار امریکا  که سالها مصروف مشوره ورهنمائی نیروهای اهریمنی بوده اند، تا چگونه افغانستان را پس ازغارت، خوار وذلیل بسازند؛ امروزخود را به حیث تحلیلگر سیاسی جا زده ( بدون شک به جانبداری از نیرو های امریکایی و ناتو) تحت تاثیرنشرات غربی بدون ارایه اسناد و مدارک قانع کننده در برنامه  " جمهوری پنجم " گزارش نامه افغانستان  یاوه سرائی کرده، دروغ های شاخداری را درمورد پوتین و روسیه نشخوارکردند که دراین جا به دو اظهار نظر آقای رحمانی توجه شما را معطوف میداریم:

 

اول - کودتای ضد پوتین یا قتل پوتین

 

قتل پوتین یکی از آرزوهای رسانه ئی غرب است.

 

 پوتین، چند روزقبل دراظهاراتش خیلی به جا امریکا را امپراتوری کذب خطاب نمود.

هرآنکس، حتی اگر یک روزاز کوچه سیاست گذشته باشد از یک فورمول عمومی آگاهی میداشته باشد  که " در یک نظام کپیتالیستی، دولت وحکومت، نیروهای نظامی، استخبارات وپولیس حافظ منافع طبقه ممتاز یا طبقه ایست که درقدرت قرار دارد ".  بناا درعقب حمله روسیه به اوکرائین درپهلوی مسایل انسان دوستی وادعای ایجاد مصونیت به مردم روسی زبان اوکرائین و دفاع ازمنافع ملی روسیه مهمتر از همه دفاع از منافع سرمایه بزرگ روسیه قراردارد که آقای رحمانی در مصاحبه اش تلاش داشت تا اصطلاح سیاسی سرمایه داران بزرگ را به زبان آورد، اما موفق نشد. ولی من به یادش میدهم که مطلب اش کلمه اولیگارشی میباشد ( جهت مزید معلوماتش باید عرض نمایم که اولیگارش به سرمایه دارانی اطلاق میگردد که با استفاده از سرمایه شان درسیاست داخلی وخارجی وطن شان تشبث میکنند وهمچنان قابل یادآوری میدانم که جیش کلمه عربی ومعنی اش قوت ونیروی عسکری میباشد و سوق الجیش که ایشان آنرا سوق جهش گفتند به معنی سوق واداره قوتها است ).

از اینرو میتوان گفت که حمله روسیه به اوکرائین تنها کار پوتین نبوده وبدون مشوره وخواست اولیگارشی روسیه صورت نگرفته است وهیچ خطرمتوجه پوتین نمیباشد. دراین خصوص باید اضافه نمود که اولیگارشی دلال یا کمپرادور روسیه از وضع ناراحت است ولی توان ایجاد دسیسه را نداشته توام با ستون پنجم غرب در روسیه شدیدن تحت نظارت قرار دارند.

 

دوم – آقای رحمانی از روی خوشباوری قبول نموده وتبلیغ میکند که پوتین با حمله به اوکرائین اروپا و ناتو را به امریکا تحفه داد. به انگلیسی میگویند " نان سنس"

 

آقای رحمانی هنوز افسانه های واهی استادان امریکائی اش را تکرارمیکند. اگررویداد های سیاسی جهان را درسالهای پسین بررسی نموده وبه آثار متفکرین غربی مراجعه کنیم میتوانیم درک نمایم که امروزجهان توسط " دیپ ستیت یا دیپ پاور" اداره میگردد. قدرت اصلی قدرت سری پشت پرده میباشد. رهبران جهان غرب منجمله امریکا همه پاپت ودست نشانده های قدرت مخفی جهانی اند. ناتو وسیله اعمال  نفوذ وجهان گشائی دیپ ستیت یا قدرت مخفی است که برای ملت های مظلوم جهان مخصوصن اروپا وعرب های خلیج فارس خطر ودشمنان مصنوعی ازقبیل حمله روسیه، نفوذ چین و بیداد تروریزم را خلق کرده سالانه میلیاردها دالر را ازحساب تکس دهندگان ممالک مختلف به گاوصندق های شرکت های اسلحه سازی مربوطه اش سرازیر میسازد. دیپ ستیت قبلن این تحفه ها را به جیب زده  ومنتظر تحفه پوتین نمیباشد. باید اضافه نمود که پوتین به خاطر خوش خدمتی به دیپ ستیت در طول بیست سال زعامتش روسیه را به نیمه مستعمره ومنبع موادخام برای کارپوریشن های غربی تبدیل نموده است. ولی با آنهم دیپ ستیت قناعت نکرده همواره درصدد آنست تا با ایجاد دسایسی نذیر وقایع اوکرائین، پوتین و رفقای اولیگارش او را مجبور سازد تا بدون قید وشرط تمام دار وندار روسیه را تسلیم انحصارات جهانی نماید.

 

با جسارت واقدامات پوتین، روز 24 فبروری 2022 ، آغاز فصل نوینی در نظم و روابط بین المللی به وجود خواهد آمد. پوتین عملن به هژمونی امریکا خاتمه داده جهان چند قطبی را اعلان کرد.

 

دراخیراز تحلیلگر سیاسی آقای رحمانی آرزومند که ازسرمردم بی دفاع افغانستان دست برداشته ازاین بیشترچهره اهریمنی ونفرت انگیزامریکا را که نه تنها مردم جهان، بل مردم خود را نیزبه گروگان گرفته است، درانظارمردم ما سفید نساخته جهت پروپاگند وادامه خدمت به دشمنان مردم افغانستان در رسانه های ما ظاهرنشوند.

 

گرانقدر جناب مامون!

 

موقف ضد طالبی و پشتبانی شما ازمبارزه آزادیبخش مردم افغانستان ازاسارت پاکستانی، شووینزم و تروریزم طالبانی این نیروی نیابتی پاکستان خیلی قابل تمجید و در خورستایش است. این شما هستید که با ابتکارعمل، قلم توانا وزحمات شباروزی تان رسانه گزارش نامه افغانستان را به مرکز مطبوعاتی والهام بخش آزادیخواهی ومقاومت تبدیل نموده اید. مردم افغانستان امیدواراند، تا جناب شما هیچگاهی به عناصرخاین به وطن واجنت های استخبارات خارجی اجازه ندهید تا باجعلیات شان عفت رسانه ی با اعتبار شما را لکه دار سازند.

 

با عرض حرمت

 

 یک هموطن

 

///

 

*

( ویدیوی جمهوری پنجم شماره 105)*

https://www.youtube.com/watch?v=ntJpt669e0I&ab_channel=%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%BE%D9%86%D8%AC%D9%85

2022-03-19

ارسالی : سلیمان کبیر نوری