افغان موج   

«اوريانا فالاچي»، روزنامه نگار برجسته ايتاليایي، از «وينستون چرچيل» سوال مي‌کند: آقاي نخست‌وزير، شما چرا براي ايجاد يک دولت استعماري و دست‌نشانده به آن سوي اقيانوس هند مي‌رويد و دولت هند شرقي را به وجود مي‌آوريد؛ اما اين کار را نمي‌توانيد در بيخ گوشتان، يعني در کشور ايرلند که سال‌هاست با شما در جنگ وستيز است، انجام بدهيد؟
 
وينستون چرچيل، بعد از اندکي تامل پاسخ مي‌دهد: براي انجام اين کار به دو ابزار مهم احتياج داريم که آن دو ابزار را در ايرلند در اختيار نداريم.


 اکثريت نادان ....و اقليت خائن ...

..............................................................

بله البته شرط خارجی ( غرب ) به اعتبار مبنای داخلی عمل مبکند و منبا در میان این 2 ابزار ( اقلییت خائن و اکثریت نادان) چیست ؟ اقلییت خائن به نظر من مبناست . چون اکثریت نادان مختصات دیگری دارد و محمد مصدق به اعتبار همین اکثریت نفت را ملی میکند ، ناصر هم در مصر به همین اعتبار اکثریت  کانال سوئز را ملی کرد ! عامل خارجی همیشه و همه جا به اعتبار همین مبنای داخلی ( اقلییت خائن ) کار و مهندسی میکند . منظورم سیاست روزانه است . از زمان مشروطه و مستمر این شرط خارجی با ابزار اقلییت خائن ( روشنفکران ) درحال عمل کردن است حالا و این روزها شرط خارجی ، کارش مهندسی همین عامل مبنایی داخلی ( اقلییت خائن ) است . با همین ابزار اکثریت نادان را کنترل میکنند و یا مانعش میشود .

نسلی از روشنفکران امروزی که چشمش را آگاهانه بروی خیلی وقایع سیاسی در خاورمیانه و جهان و ایران درهمین حالا بسته است . این جماعت روشنفکر ، ادامه یا استمرار همان نسلی است که خمینی  را در ماه نشاند و کف زد ، آنها هم استمرار همان نسلی هستند که برای کاشانی و شیخ فضل الله نوری کردیت سیاسی کشیدند ، و همه اینها استمرار همان نسلی هستند که در قتل امیر کبیر حنا بستند....و این دقیقا همان اقلییت خائن است ! کسی خودش را منها نکند که جا نمیرود . بعضی وقتها یک نگاهی به خودتان بکنید که چه میکنید ؟

خلق هوشمندانه داعش توسط غرب درجغرافیای خاورمیانه جهت پیش بردن سیاستهای مشخصی ، نامه نگاری های رسمی کاخ سفید به خامنه ای در جریان جنبش مردم ایران در خرداد 1388 ، ظهور خمینی در 1357 و گوادلوپ ، و تمامی تاریخ سیاسی ایران ، با مهندسی شرط خارجی روی ابزار اقلییت خائن داخلی صورت میگیرد ، تا اکثریت نادان را مثل شتر هرجا به نفعش بود بخواباند . کسی بهتر است نقطه فعلی خودش توجیه نکند !

این کاملا طبیعی است که عامل خارجی هرگاه با شرایط و محیطی پویا ( سود دهی ) مواجه میشود ، در جهت منافع خودش عمل میکند که معمولا شامل تدوین انواع استراتژی ، ارزیابی بهترین استراتژی و  اجرای آن است . داعش فقط در محیط خاورمیانه میتواند نقس بکشد ، خمینی فقط در فرهنگ و جغرافیای معیوب ایرانی میتوانست ظهور و در ماه بنشیند... بهترین استراتژیستها به هنگام تعیین اهداف بلند مدت ، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را از بین می برند . نقاط ضعف فرهنگی ما به عنوان جهان موسوم به سوم ، برای شرط خارجی همیشه نقطه قوت محسوب میشود.

از آنجاييکه اجراي نادرست استراتژي های کلان مي تواند ضربه هاي شديد و خسارت هاي جبران ناپذيري وارد كند ، بنابراين مي توان گفت كه از نظر استمرار منافع ، شناسائی عوامل داخلی جهت پیش بردن استراتزی اهميت بسيار زيادي برای همان شرط خارجی دارد . اين عامل مبنايي داخلي ( اقلييت خائن ) به گونه هاي مختلف تقسيم ميشود كه تنها نقطه مشترك بين همه انها چرخيدن تاریخی مثل اسب عصاري به دور خودشان است ، يكي هنوز براي دوران شاهي حسرت ميخورد ، گروهي در حسرت دوران طلائي سکولار سبز اسلامي امام ره ، دوران فسيل استالین و روح لنین ، جامعه بي طبقه توحيدي آميبها ..و خلاصه از اين صحنه فقط عامل خارجي ( شرط ) لقمه هاي تاريخي خودش را ميزند. به تازگي هم يك مقام حكومت إسلامي در تهران مدعي شد كه حكومت و دمكراسي اسلامي آنها ، جواب تاريخي يا ديالكتيكي سرمايه داري است...اینکه کنفسیوس نظام با کدام چرتکه به این نتیجه رسیده است ؟ حتما جواب میشنوی که با فلسفه عاشورا . یعنی همان فلسفه ای که تمام تاریخ سیاسی ایران را به قهقهراء برد .

راستش براي نفس كشيدن هم بايد انگيزه اي باشد ، کوه کندن فرهاد به عشق شیرین پیش کش... !
 

اسماعیل هوشیار

06.02.2016

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید