سید موسی عثمان هستی
خـوردی شلاق تـو از دست جـنون
سنگسارنمود ترا ببیند لکۀ زخون
سالـهـا کـرده جنایت مـلایـان دون
نیست حق گلایه از نامـــرد زبون
"هاحی"
خواهری پرسیده آیا به سنگسار کردن زن زنا کار در قرآن اشاره ای شده است؟
خواهرعزیز شما خوانده باشید من بعد از سنگسار زنده یاد فرخندۀ شهید که در ملاءعام توسط اوباشان دینی و مذهبی رخ داد، آن حرکت غیر انسانی را یک عمل شرم آور وغیر شرعی و انسانی به اتکا از دین خواندم و متهمین قتل زنده یاد فرخندۀ شهید را اوباش و بیخبر از دین وهم به مسلمانان سرتاسر دنیا وعده دادم .
تاحال که از فتوا دادن خودداری میکردم چون فتوا دادن سبب تفرقه در اسلام میشود و چراغ مذهب مزخرف که در زمان عباسی ها مذهب بوجود آمده و تا امروزاز این تجارت دینی اوباشان و شارلتانان دینی و مذهبی استفاده میکنند، ادامه دارد.
این مذهب یک غدۀ سرطانی در وجود دین گشته و با دادن فتوا چراغ مذهب روغنی و فروزان می گردد و دستۀ چاقوی تاجران دین استخوانی می شود و حالا مفتی هائیکه تا دیروز نمی دانستند که پدرشان بیدین و نام خودشان مخالف با اسلام است، امروز مفتی دین شریعت شده اند (عبدالرسول سیاف).
30.03.2015
حمید عبیدی
من از آن چه آقای مسعود فارانی در مقاله یی در مورد شرایط سنگسارگفته اند،سخت متعجب شدم . من از آقای فارانی و نیز کسانی که این نوشته ایشان را ستوده اند، میپرسم :
- با آن که سنگسار خلاف احکام صریح آیات قرآن است،بر چه اساسی آن را پذیرفته اند؟!
- چرا احکام اجتماعیی را که برای زمان و مکان خاص ( جامعه عرب در ۱۴۰۰سال پیش) بوده ،همانند احکام عبادی قرآن برای همه زمانه ها دارای اعتبار میدانند؟!
- چرا به جای استدلال در مورد ضرورت تطبیق قوانین نافذه ، ما را به تجربه سیاه دوره ی طالبی ،رجعت میدهند؟!
شاید دلیل آورده شود که گویا مجازات سنگسار در زمان پیامبر اجرا شده است،چنان که ایشان در مقاله مورد نظر نیز نوشته اند: «بر اساس کتابهای معتبر تاریخی اسلامی، فقط 5 مورد در زمان پیامبر (ص) وجود دارد».
نویسنده- ستیفن لیندمن
گرداننده از انگلیسی- دکتر سید احمد جهش
گرفته شده از سایت گلوبال ریسرچ
مورخ 4 اپریل 2015
درتمام جنگها به مردم ملکی بیشترآسیب میرسد. یمن مستثنی نیست صنعا درحال تبدیل شدن به شهراشباح است.
یک دوکاندار گفت: " همه فرارکردند... تعداد کمی که باقی مانده تنها وبدون فامیلهای خود اند. پس به سختی کسی میاید وچیزی میخرد. طالع خواهم داشت اگر روز بیست دالر فروش کنم "،
" چطور کرایه دوکان ویامصرف برق رابپردازم ؟ اگر وضع بدین منوال ادامه یابد درطول چندروزکسب دوکانداری ام را ازدست خواهم داد"
قرارگفته حکیم المسمری سردبیر "یمنی پوست " در شروع آنها تنها صنعا راهدف قرارمیدادند، ازاینرومردم به ولایات فرارکردند " اما اکنون حملات را به حومه شهرهم توسعه داده اند"
یمنی ها درنواحی تحت حمله درخانه های خود محصورمانده به کمبود مواد اولیه زندگی، به شمول غذا، آب، کمک های طبی وبرق مواجه اند. یمن اصلا یکی ازممالک فقیرمنطقه است وجنگ عامل تشدید خرابی وضع مردم شده است حتی اگردرجایی غذا ودیگرخدمات موجود باشد اکثرا یمنی ها توان خرید آن را ندارند.
فهیم ادا
پیشِ پرده
دختری نقاب پوش و مومن، بسیار نقاب پوش و بسیار مومن، در پایتخت سنگسار میشود، تکه تکه میشود، به دریا انداخته میشود و سوزانده میشود. مهاجمین بیرحم او نیز مومن اند. بسیار مومن و تا آنجا مومن که حتی پس از کسب اطمینان از مرگ فرخنده، میخواهند روح در حال پرواز او را نیز بسوزانند که مبادا رستگاری آن دنیایی نصیبش شود.
مراجع تقلید مهر تایید میگذارند. سخنگویان دولت مهر تایید میگذارند. نخستین زنان و مردانی که این جنایت را جنایت میخوانند ازینجا و آنجا سر میرسند. میترسند اما سرمیرسند. زنی شهادت میدهد که فرخنده قرآن را نسوزانده بوده است. اعتراض مردم بالا میگیرد. مراجع تقلید عقبگرد میکنند. سخنگویان دولت عقبگرد میکنند. زنان پیکر خاکستری فرخنده را تسلیم میشوند ، برایش دعای زنانه میخوانند و همان مولوی مرجع تقلید را از آرامگاه فرخنده میرانند. زنان و مردان طاغی راهپیمایی میکنند. جامعۀ مدنی این راهپیمایی را سازمان میدهد. امرالله صالح میگوید برای فرخنده بسیار گریسته است. سیاوش میپرسد که حکومت کجاست؟ بشردوست خواستار اجرای ماکولات پولیس میشود.علمای کرام در برابر زنان زورنمایی میکنند و میگویند اینک خط. ازینجا پیشتر نروید. عطا نور از علمای کرام حمایت میکند و بخصوص از مولوی نیازی حمایت میکند. دیگران خاموش اند. خاموشِ خاموش.
موسی فرکیش
در کشوریکه قانون از دهن تفنگ و ملا بر قانون رسمی ارجحیت دارد، پخشِ اعلامیهء ریاست جمهوری مبنی بر حمایت از عربستان سعودی در لشکرکشی بر یمن؛ این مورد را وضاحت داد.
سخنگوی این مقام ابراز داشته است که این تصمیم در مشوره با " شورای علما" اتخاذ گردیده است. حکومت وحدت ملی که به همه چیز جز این وحدت میاندیشد، لگام امور روابط خارجی را بدست ملاها میدهد، وزارت خارجه خویش را به هیچ میانگارد و حتا ان اعلام پشتیبانی نه از طریق وزارت خارجه که از مجرای نعرهء تاییدی شورای علما ابلاغ میگردد.